A Dragon Age sorozatban mindig fontos szerepet kapott a társak kommandírozása, bár sajnos, ahogy haladt előre a széria, úgy lett egyre inkább lebutítva ez az eleme a játékoknak (ugyanez igaz a Mass Effectre is). Míg az Originsben egy egész viselkedési struktúrát kiépíthettünk társainknak, addig az Inquisitionban már csak azt határozhattuk meg, hová álljanak vagy kit támadjanak.

Úgy tűnik, a következő Dragon Age-ben – amiről eddig csak annyit tudunk, hogy készül – változni fog ez a felállás, legalábbis ezt állította Mark Darrah producer, amikor megkérdezték tőle, hogy az Originsben tapasztalt részletes irányítás visszatér-e. Részletekbe nem ment bele, csupán annyit mondott, hogy „valószínűleg más irányba viszik el a csapattársak irányítását.”

Ezt lehet értelmezni úgy is, hogy az Inquisitionhoz képest viszik el más irányba, de úgy is, hogy az Originshez képest. Akárhogy is lesz, remélhetőleg nem süllyednek le a Mass Effect: Andromeda szintjére, ahol a csapat irányítása kimerült egy gomb lenyomásában, és hősünk oda ment vagy lőtt, ahová a célkereszt mutatott.