Egy friss kutatás eredménye szerint az AI chatbotok felhasználói egyszerre tudnak udvariasak és bunkók is lenni, gyakran ugyanabban a beszélgetésben. A Tidio jelentése szerint a legtöbb ember legalább egyszer káromkodott már egy chatbottal, de ez nem akadályozta meg őket abban, hogy utána köszönetet mondjanak, ami rávilágít arra az ellentmondásra, ahogyan az emberek a mesterséges intelligenciával interakcióba lépnek manapság. Gondoljatok csak egy ChatGPT beszélgetésre, ha nem a megfelelő válaszokat adja vagy nem azt a képet generálja le, amit szeretnétek. Az ember ilyenkor hajlamom lehet frusztráltabbá válni – bár ez vérmérséklet kérdése – és akár be is szólhat az AI-nak, aki viszont be lett programozva, hogy ezt is a helyén kezelje.
A felhasználók közel 70%-a elismerte, hogy frusztráció miatt káromkodik a chatbotokkal, míg egy részük egyszerűen csak kilép, ha nem a megfelelő válaszokat vagy képeket kapja. Azért nem kell megijedni, a mesterséges intelligencia nem fogja kipusztítani a teljes emberi fajt csak amiatt, mert beszólunk neki. Egy korábbi Future tanulmány szerint az amerikaiak 67%-a és a britek 71%-a kedves a mesterséges intelligenciával. Ez magában foglalja a „kérem”, „köszönöm” és még a bocsánatkérést is a digitális asszisztenseknek, például a ChatGPT-nek címezve.
A borítókép illusztráció