Mióta a GTA 6 feltűnt a horizonton, számos diskurzus született a várható sebességgel kapcsolatban, ami nem meglepő, hiszen az eddigi előzetesek alapján a Rockstar Games 2026. május 26-ra halasztott játéka egy teljesen új szintet képvisel majd látványvilág és fizika terén. Noha hallani pletykákat azzal kapcsolatban, hogy PS5 Prón talán (!) meglesz a hőn áhított 60fps, a PlayStation 5 és az Xbox Series X/S esetén azonban biztosra vehető, hogy be kell érnünk másodpercenkénti 30 képkockával – valaki már el is kezdte az erre való felkészülést. Mivel a Red Dead Redemption 2 konzolos változatai máig nem léptek ki a 30fps „börtönéből”, a stúdió játékainak rajongóit bizonyára nem annyira zavarja a dolog, a Rockstar korábbi technikai vezetője, Obbe Vermeij pedig a többieket is igyekszik meggyőzni arról, hogy a cég döntése igazából jó dolog.
Az Insider Gaming hívta fel a figyelmet a volt alkalmazott X bejegyzésére, amelyben az egyik követő kérdésére reagálva azt mondta, hogy nagyon is jól járunk a sok esetben mumusnak tekintett 30fps-sel. „Ez egy kompromisszum. 30fps-sel kétszer annyi poligont lehet renderelni, mint 60-nal. Egy kompetitív akciójáték esetén mindig a magas képkockaszámot érdemes választani, a GTA-sorozatban viszont inkább a vizuális részleteket részesítjük előnyben” – fogalmazott a veterán fejlesztő.
Bármennyire is nehéz bevallani, igaza van Obbe Vermeijnek, hiszen a Grand Theft Auto-játékok mindig is arról voltak híresek, hogy pillanatok alatt bele tudtuk magunkat élni az alkotók teremtette világba, ami ugyebár nem lenne olyan egyszerű a papíron jelentéktelennek tűnő, a nagy egész szempontjából viszont rendkívül fontos apróságok nélkül. Ti megbékéltetek már a gondolattal, hogy a GTA 6 nem ajánlja fel opcióként a 60fps-t?
A borítóképek forrása: Rockstar Games