A GamesRadarnak adott interjújában Michel Koch, a Life is Strange rendezője arról beszélt, hogy a játék az eredeti tervek szerint egyáltalán nem kapott volna folytatást. Koch a GamesRadar interjújában kifejtette, hogy minden vágyuk az volt, hogy ne csak egy játékot készítsenek és akár DLC-kkel bővítséj a Life is Strange világát. Sajnos a Square Enixnek más elképzelései voltak és megszabták a stúdiónak, hogy csak egyetlen játékot készíthetnek, az univerzumot pedig nem lehet bővíteni. Aztán gyorsan átértékelték az álláspontjukat, mikor a Life is Strange megjelent és hatalmas sikert aratott.

"A Life is Strange 1 esetében a Square Enixszel dolgoztunk [...] és eleinte egyáltalán nem volt tervben, hogy egynél több játékunk legyen" – mesélte Koch. "Ez azt jelenti, hogy soha nem úgy írtuk meg a történetet és a karaktereket, hogy közben szem előtt tartottunk bármit azzal kapcsolatban, ami a játék vége után történhet velük". Chloe és Max története tehát ezért alakult úgy, ahogy a játék végén láthattuk. A hirtelen jött és a kiadó oldaláról egyáltalán nem várt siker azonban módosította a Square hozzáállását a Life is Strange-hez. "Amikor látszott, hogy a játék sikeres, a Square Enix felkért minket egy második részre" – mondta Koch. "Sikerült a Life is Strange 2-t ugyanabba az univerzumba illesztenünk, sőt, érdekes kapcsolódási pontokat is létrehoznunk." Eközben a Square elkezdett más stúdiókat (Deck Nine) is bevonni a különálló Life is Strange-játékok fejlesztésére, hiszen azonnal látták, hogy a széria nagyon hamar roppant népszerű lett.