H. P. Lovecraft művei azért többnyire kerülik a parázs akciót és inkább a félelemkeltésre, a nyomasztó hangulat tökéletes megteremtésére építenek. Az Árnyék Innsmouth fölött (The Shadow Over Innsmouth) azonban tartalmaz egy nagyon izgalmas szakaszt, amelyben a történet főhősét egy hotel több szomszédos szobáján keresztül üldözik, majd egy háztetőn keresztül az utcára menekül – Lovecrafthoz képest szokatlanul tömör és izgalmas (akció)jelenet ez, amely egyből megemeli az olvasó pulzusát. A 2005-ben megjelent Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth ennek a jelenetnek a tökéletes interaktív változatát adja vissza. Lassú építkezéssel indul, mikor is felfedezed Innsmouth városát, különös, halszerű vonásokkal rendelkező emberekkel találkozol, és sok rejtélyes, hátborzongató dolgot látsz, majd éjszakára visszavonulsz a szobádba a Gilman Hotelben. Amikor hangokra ébredsz, egy átvezetőben megmutatja a játék, amint egy csapat rosszarcú helybéli közeledik a szobád felé. "Csak halkan!" – mondja egyikük, mielőtt elővenné a kulcsokat.

Másodperceid vannak reagálni, mielőtt kinyitják az ajtót. Gyorsan átrohansz egy szomszédos szobába, és eltorlaszolod magad mögött az ajtót. Ebben a szobában a padlón lévő karcolásnyomok arra utalnak, hogy a szekrényt elmozdították, elzárva egy másik ajtót, amely egy összekötő szobába vezet. Visszahúzod a szekrényt, miközben az innsmouthiak odakinn megpróbálnak erővel bejutni a szobába. Végül egy ablakon keresztül menekülsz ki, és amikor az üldözők észreveszik, hogy el akarsz szökni, hirtelen lövöldözni kezdenek. Étfutsz a tetőn, majd lejutsz az utcára és onnan menekülsz tovább. Rendkívül adrenalindús, pörgős szakasz ez, ami egy kissé el is üt a Dark Corners of the Earth játékmenetétől, azonban a vonatkozó Lovecraft-horrornovella hangulatát tökéletesen adja vissza. Szerencsére a Cthulhu-mítoszhoz és H. P. Lovecraft világához manapság is gyakran nyúlnak a fejlesztőcsapatok, elég csak a legutóbbi Sherlock Holmes The Awakened vagy a Dreams in the Witch House játékokra gondolni. Viszont nagyon sokan egyetértenek abban, hogy a 2005-ös Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth mind a mai napig az egyik legjobban sikerült videójáték, amely Lovecraft munkáiból táplálkozott és ez a hotelből menekülés is megmutatja, hogy mennyire jó érzékkel nyúltak a készítők az amerikai weird-irodalom legnagyobb alakjának mesterművéhez.

A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!