Miközben a konzolos piacon a Gran Turismo 7 és a Forza Motorsport dominálnak, PC-n pedig az olyan jól bejáratott öregek pörögnek leginkább, mint az iRacing, az rFactor 2 és az Assetto Corsa: Competizione, a piac is kezd ráébredni, hogy lenne még hely a modernebb kompetitív versenyszimulátoroknak. Olyan új kihívók állnak mostanában pályára, mint a Le Mans Ultimate és a Project Motor Racing, de a rajtvonal felé tart már a Teyon és a Competition Company esport-fókuszú üdvöskéje, a Rennsport is. A keményvonalas, valósághű szimulációt ígérő versenyprogram már tavaly december óta elérhető korai verzióban (Steamen egyelőre "Vegyes" értékelésekkel), november 13-án viszont zöldre kapcsol a lámpa és indulnak a játék első hivatalos futamjai.

A nemcsak PC-n, de Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön is játszható versenyszimulátor kezdetben 14 versenypályával, de csupán 19 autóval érkezik. Ez nem véletlen, ugyanis a program elsősorban a GT-kategóriákban, azon belül is főleg a GT3-ban igyekszik a végletekig tökéletes szimulációra és a valódi autók teljesítményének és karakterisztikájának leképezésére. Az olyan kihagyhatatlan német benzinfalók persze helyben lesznek, mint a Porsche 911 GT3 R, a BMW M4 GT3 és a Mercedes-AMG GT3, ahogy az olyan legendás helyszínek is, mint a Spa-Francorchamps, Monza vagy éppen a Nürburgring Nordschleife. A kötelezők tehát a helyükön vannak, de vajon ez tényleg elég lesz ahhoz, hogy valóban ez a játék legyen a keményvonalas versenyszimulátorok új, modern zászlóshajója?

Borítóképek forrása: Steam