Shuhei Yoshida, a PlayStation Studios korábbi vezetője a PlayStation Inside-nak adott interjújában elmesélte, hogy bár eredetileg nem tervezte, végül úgy alakultak a dolgok, hogy döntő szerepet játszott az első Gran Turismo elkészültében és a nehézségi szint lejjebb vitele is hozzá köthető. Az 1997 decemberében Japánban megjelent autóverseny-szimulátor túl nagy hangsúlyt fektetett a szimulációs oldalra és ez akkoriban igazi kuriózumnak számított a versenyjátékok műfaján belül. Alkotója, Kazunori Yamauchi a végsőkig feszegette a húrt, és ultra-realisztikus vezetést akart alkalmazni a játékban. Egy prototípus tesztelésekor Yoshida megjegyezte, hogy a játék így túlságosan nehéz lesz, de Yamauchi nem volt hajlandó figyelembe venni az észrevételeit.

”Rendkívül fejlett volt, talán túlságosan is. De Kazunori Yamauchi eleinte nem vette készpénznek a visszajelzéseimet, ezért összegyűjtött körülbelül harminc embert, hogy teszteljék a játékot. És ahogy vártam, kivétel nélkül mindannyian már az első kanyart sem tudták bevenni, mert a játékmenet annyira nehéz volt. Kazunori Yamauchival a terem hátsó részében ültem, amikor is felém fordult, és azt mondta, hogy igazam van, és ekkor kerekítette le a dolgokat, és egy kicsit tompította a tiszta szimulációs aspektust, hogy a ma ismert Gran Turismót adhassa ki PS1-en. Bizonyos értelemben szeretem azt gondolni, hogy részben én mentettem meg a Gran Turismo sorsát, és hogy egy kis szerepet játszottam a sikerében!” – mesélte Yoshida.

A borítókép illusztráció