• Az Uncharted 4: A Thief’s End után a Naughty Dog nem készít több epizódot
  • Ennek oka részben a sorozat relatíve valós talajon álló világa
  • Részben pedig az, hogy a stúdió szeretne új IP-n dolgozni

A Naughty Dog már korábban utalt rá, hogy az Uncharted 4 a sorozat befejező része lesz, amit az alcím, az A Thief’s End is erőteljesen sugallt. Most viszont Robert Cogburn játéktervező igen nyíltan beszélt erről a Kotakunak. Elmondása szerint rengeteg okuk van a széria befejezésére, de az egyik legfontosabb ezek közül, hogy az Uncharted a mi világunkban játszódik, úgyhogy relatíve realisztikus. Ez viszont olyan határokat szab, amit már nehéz feszegetniük.

„Ez lesz a negyedik Uncharted-játékunk” – mondta Cogburn a PlayStation Experience 2015-ön, ahol azt is megnézhettük, hogyan találkozik Nathan rég halottnak hitt bátyjával. „Nehéz megcsinálni ezeket a játékokat. Főleg az olyan, a valóság talaján álló karakterek esetén, mint Nathan Drake, nagy kihívás úgy tágítani az univerzumot, hogy betartsuk a szabályokat is.”

Emellett a Naughty Dog csapata szeretné kicsit próbálgatni a szárnyait, márpedig Cogburn elmondása szerint az Uncharteddel ez már nemigen megy. Mostanra ugyanazokat a kérdéseket teszik fel újra és újra. „Hogyan tegyük láthatóvá a kapaszkodókat? Hogyan növeljük a harcok élményét? Milyen új, érdekes fejtörőket mutassunk be, miközben a játékos felfedezi a történetet?” – sorolta a negyedik alkalommal feszegetett kérdéseket.

Persze biztos abban, hogy ezekre választ kell majd találniuk más projektekben is, de ott legalább új karakterekkel, környezettel, történettel és világgal dolgozhatnának, ami azért frissességet adna. „Élvezni fogjuk, amikor új ötletekkel állhatunk elő és elkezdjük azokat kidolgozni a jövendőbeli sorozatunkhoz.”

A kérdésre, miszerint döntésüket mennyiben befolyásolta a The Last of Us, Cogburn azt felelte, hogy ha az a játék borzalmasan sikerült volna, valószínűleg átgondolják a dolgot, ennek ellenére nem tudná megmondani, mekkora hatással volt az a játék az Uncharted-sorozat befejezésére. Valamit jól csinálunk, mint stúdió, legalább erre rádöbbentett minket.”

A Kotaku munkatársa feldobta végezetül viccként, hogy Drake akár a Holdra is ellátogathatna. Cogburn szerint bár egy misét megérne az ötlet, azért meg nem valósítanák. Ennek ellenére előállt egy improvizált jelenettel: „már látom is magam előtt, amint Elana kérdi: most hová megyünk, Drake? Mire hősünk: a Holdra. Mire Sully a háttérben: arra mérget vehetsz, hogy elmegyünk a Holdra, kölyök.”