Ezért nehezek a Deus Ex főellenségei
A Deus Ex: Human Revolution remek játék lett, mi is szerettük, abban viszont a szakma jó része egyetért, hogy a főellenfelek kilógnak a megszokott játékmenetből, mert túl nehezek, sokszor frusztrálóak, és úgy összességében nem illenek a játékhoz. Nos, kiderült, ez miért van így: a Square (azaz Eidos) külsősöket bízott meg a bossharcok kivitelezésével. <br />
Mégis hogy lehetséges ez? Nos, a válasz annyi, hogy a játék bossharcaival a Square egy kevéssé ismert külsős céget, a Grip Entertainmentet bízta meg. A csapat főnöke, Paul Kruszewski egyébként elismerte, hogy ez kicsit túl nagy falat volt.
"Bevallom: nagy shooter-rajongó vagyok, mégis úgy vállaltam ezt a melót, hogy nem sokat tudtam a Deus Ex világáról. Az eidosos csávó odaadta a dizájndokumentumot és a motort, mi pedig a saját viselkedésmodellező alrendszerünkkel összemosva visszaadtuk neki. A bossharcok különleges pillanatok. Két feladatunk volt: a saját technológiánk eredményét kellet beoltanunk a DEX3 kész motorjába. Aztán a játékban már akárki lehetsz, egy rakás fejlesztést pakolhatsz magadra, mindenféle fegyvereid lehetnek... Aztán pedig úgy kell ezt az egészet kiegyensúlyozni, hogy nem tudod, miféle játékossal találja magát szembe a főellenfél. Viszont mindenkinek kielégítő szórakozást akarsz nyújtani. Egy szó mint száz, a balansz piszok nehéz volt."
Ha esetleg épp most szívnátok valamelyik gonosztevővel, álljon itt egy tanács Paultól, ami vagy segít, vagy nem:
"Ha bepánikolsz, meghalsz. Maradj nyugodt, bízz a zenben, és megcsinálod. Ez a titok nyitja."