A Deus Ex: Human Revolution nagyszerű játék lett, pedig valljuk be, sokan vagyunk, akik nem bíztunk ebben annyira, főleg a kissé visszafogott Invisible War miatt. Bár hosszasan lehetne sorolni az új rész érdemeit, egy dolgot sokan kritizáltak benne, s ez a bossok nehézsége. Önmagában a Human Revolution nem egy különösebben kemény darab, a főellenfelek viszont roppant frusztrálóak lehetnek.

Mégis hogy lehetséges ez? Nos, a válasz annyi, hogy a játék bossharcaival a Square egy kevéssé ismert külsős céget, a Grip Entertainmentet bízta meg. A csapat főnöke, Paul Kruszewski egyébként elismerte, hogy ez kicsit túl nagy falat volt.

Deus Ex: Human Revolution JátékképekDeus Ex: Human Revolution JátékképekDeus Ex: Human Revolution Játékképek

"Bevallom: nagy shooter-rajongó vagyok, mégis úgy vállaltam ezt a melót, hogy nem sokat tudtam a Deus Ex világáról. Az eidosos csávó odaadta a dizájndokumentumot és a motort, mi pedig a saját viselkedésmodellező alrendszerünkkel összemosva visszaadtuk neki. A bossharcok különleges pillanatok. Két feladatunk volt: a saját technológiánk eredményét kellet beoltanunk a DEX3 kész motorjába. Aztán a játékban már akárki lehetsz, egy rakás fejlesztést pakolhatsz magadra, mindenféle fegyvereid lehetnek... Aztán pedig úgy kell ezt az egészet kiegyensúlyozni, hogy nem tudod, miféle játékossal találja magát szembe a főellenfél. Viszont mindenkinek kielégítő szórakozást akarsz nyújtani. Egy szó mint száz, a balansz piszok nehéz volt."

Ha esetleg épp most szívnátok valamelyik gonosztevővel, álljon itt egy tanács Paultól, ami vagy segít, vagy nem:

"Ha bepánikolsz, meghalsz. Maradj nyugodt, bízz a zenben, és megcsinálod. Ez a titok nyitja."