A Faith And A .45 a készítők jellemzése szerint „a Bonnie és Clyde keresztezve a Gears of Warral”. Azaz egy lövöldözős, fedezékharcos akciókaland a nagy világválság idején, amelyben egy bűnöző páros, a vörös hajú Ruby és szerelme, Luke menekülését menedzselhetjük, és amelynek egyik érdekessége, hogy lelőtt partnerünket egy csókkal kelthetjük életre. Ráadásul a kooperációt igen magas fokúnak ígérték a készítők, állításuk szerint nem szkriptelt, hanem spontán reakciókkal dolgozó MI-t implementáltak a cuccba a srácok (ahogy az eddigi egyetlen videóban -- lásd alant -- lehet látni, ha az ellenség felé hajítunk egy benzines kannát, társunk jó időben belelő egyet). Az egész mókát egy látványos, moziszerű köntösbe csomagolták, és mondom, eléggé gusztusos darabnak tűnt, ráadásul ez a gengszterhangulat, korabeli autókkal, Tommy Gunnal és 45-ös colttal nekem személy szerint is nagy kedvencem (gondolom, akik játszottak a Mafiával, megértik ezt..).

Nos, sajnos egy friss hír szerint a Deadline Games leállította a projektet, a magyarázat pedig elég egyszerű, szomorú, és jellemző: egyszerűen nem találtak számára kiadót. Számomra mindig érthetetlen az ilyen, bár persze egyrészt nem tudhatom, hogy az anyag mennyire volt kész és eladható, másrészt a játékipar farkastörvényei elég kegyetlenek és sok esetben a kívülállók számára nehezen követhetők és felfoghatók. A dolog másik érdekessége, hogy a korábban a Total Overdose-t készítő dán csapat ezalatt a Warner IE és az EA megbízásából a Watchmen feldolgozásán dolgozik, mely Stöki kolléga szerint (lásd a legutóbbi, 2009/02-es PC Gurut) eleve bukás lesz (lélektelen csihipuhi, aminek sok köze nincs a zseniális szériához), és amely játékmechanizmusában szintén hajaz a GoW-ra. Na ja, ez biztosabb profitnak tűnik a képregényekre és a mozira alapozva, mint egy részben újszerű, de mindenképp sok „kockázati tényezőt” rejtő, alapok (ismert, bejáratott franchise, univerzum) nélküli cím, aminek komoly marketinget kellene alápakolni. Az hogy nekünk, játékosoknak melyik lenne a jobb, mellékes – elvégre a játékipar egy bizonyos szinten már rég nem a játékosokról szól, hanem csak és kizárólag a profitról...