Fallout 3: poént ölünk, képet lövünk... Roppant érdekesen alakul a Fallout 3 videójáték körüli hercehurca. A fejlesztőbrigádból olyan könnyű információkat kinyerni, mint havasi gyopárt szedni a pokolban, mindazonáltal egy magazinnak most sikerült, mi pedig azonnal rávetettük magunkat az anyagra, hogy a lényegesebb információkat kiszűrjük nektek. Figyelmeztetnem kell a rajongókat, hogy a Bethesdához méltó módon gyakorlatilag kisebb méretű spoilerek - poénlelövések - találhatóak az információmorzsák között, tehát mindenki csak saját felelősségére kontárkodjon az anyagba. Aki tehát szüzen szeretne meghalni a játékban, az mostantól zárja el a csapot!

Fallout 3: poént ölünk, képet lövünk... Mi a helyzet a saját fegyverekkel? A lényeg, hogy a világban téblábolva tervrajzokba botolhatunk - eldugva egy nehezen elérhető helyen, esetleg egy küldetés jutalmaként -, amelyekben aztán részletesen leírják, mire van szükség a szupertápos, saját gyártású gyilkos bothoz. Ezek után nekiindulhatunk a világnak, hogy megkeressük a szükséges alkatrészeket, ha pedig mindent megtaláltunk, már csak a javítás képességünkön múlik, hogy milyen minőségben sikerül majd összerakni. Oké, ezt értjük, no de mi a helyzet azzal a bizonyos FPS-nézetben való lövöldözéssel? Nem ellentétes ez az akciópontos rendszerrel? Egyáltalán, már rögtön az elején tolhatjuk úgy, hogy a reflexeinkre hagyatkozunk? Naná, hogy nem ellentétes, hiszen úgy készítik a játékot, hogy akár körökre osztott módban, akár valós időben élvezhető legyen, mindazonáltal - főképp a történetben előrehaladva - a kettő kombinációja lehet a legjobb módszer. Egyszerűbb, gyengébb ellenfelekre a végén már kár "köridőt" pazarolni, amikor egy jól irányzott sorozattal valós időben is kifektethetjük őket, míg egy tápos, erőpáncélos hadosztály ellen nem sokat ér a taktikázás, meg a fedezékbe bújás - ilyenkor már a képességeinkre kell hagyatkozni.

Fallout 3: poént ölünk, képet lövünk... Oké, oké, világos, de mit is akartatok mondani azzal, hogy rengeteg befejezés lesz? Az utolsó másodpercben változik majd minden, attól függően, hogy a legfontosabb párbeszédben igennel, nemmel, vagy mégsemmel válaszoltál, vagy esetleg a tetteid befolyásolják a dolgot? Okos kérdés, mondhatjuk, hiszen a legtöbb játékban a "rengeteg befejezés" teljesen független az addig kikapart eredményeinktől, az utolsó fél óra dönti el, hogyan is végzünk. Nos, a Fallout 3-ban nem lesz ilyesmi: ha a játék elején elpusztítunk egy várost, akkor értelemszerűen a végén nem abban fogunk ünnepelni, és az esetleges benne bujkáló létfontosságú nemjátékos karakterek sem segíthetnek majd a fináléban. A rendszert úgy lehetne magyarul legjobban kifejezni, hogy "végletpontos". Ha egy döntési ponton meghozzuk a saját magunk elképzelését - felrobbantunk egy várost -, utána egy rakás küldetéstől esünk el, míg majd' ugyanannyit kapunk is cserébe - tehát jó sokszor végig kell majd játszanunk a Fallout 3-mat, hogy minden részletét kiismerjük. Ez mind jól hangzik, de mindezektől függetlenül mit kezdtek magatokkal, ha a Fallout-széria nem túl jelentékeny, de agresszív rajongóbázisa kitépi a szíveteket, amiért hozzányúltatok a kedvencéhez? Áhá, erre nincs túl frappáns válasz: az ilyen emberek zöme akkor is ódzkodna a folytatástól, ha az első rész élményét kapná vissza, hiszen több, mint tíz évnyi nosztalgia nyomja már meg az ilyen játékok rajongó-faktorát. Ez ellen nem tudnak mit tenni a készítők, de azért igyekeznek, hogy a változtatások ne vonják maguk után a főhadiszállásuk felgyújtását.

Fallout 3: poént ölünk, képet lövünk... Hát, nagy vonalakban ennyi érdekesség derült ki most, a GC-n a Fallout harmadik részéről. Reméljük, a közeljövőben kedveskednek nekünk egy videóval vagy bármivel, mert az információk alapján a szerkesztőség bizonyos tagjai - oké, én... - már a falat kaparják kínjukban, hogy még nem játszhatnak a programmal. De ami késik, nem múlik. A GC-n felbukkant négy képet viszont a hírhez, illusztrációként használtuk, becsüljétek meg őket, ennyire telt idén Lipcsében a Bethesdától sajnos...