Hány órát pakolhatunk a Fallout 5-be? Hát az összeset!

A Bethesda tervezőigazgatója elárulta, mekkora játékidőt tartana ideálisnak – természetesen nem egy néhány délután alatt kipörgethető kalanddal kell számolnunk.

A Bethesda játékai sosem arról voltak híresek, hogy megkímélték a szabadidőnket, épp ellenkezőleg: gond nélkül rájuk aggathattuk az „időtemető” jelzőt. Már a Morrowind és az Oblivion is több tucat (bár inkább több száz) órára kiszakított minket a valóságból, a Skyrim és a Fallout 4 azonban még feljebb rakta a lécet, a folyamatosan bővülő Fallout 76-ról és a több mint 1000 planétával hívogató Starfield-ről már nem is beszélve. 

Ebből kiindulva adja magát a kérdés, hogy mekkora játékidőre számíthatunk a több mint hét éve bejelentett The Elder Scrolls 6 és az Amazon sorozatának eseményeit is figyelembe vevő Fallout 5 esetében – amennyiben hihetünk a Bethesda Game Studios tervezőigazgatójának, rengeteg szabira lesz szükségünk, ha el akarunk merülni a posztapokaliptikus Amerika világában.

„Elégedett lennék egy olyan játékkal, ami éppoly sikeres, mint a korábbi Fallout címek, és amely pontosan azt adja, amit a rajongók szeretnének: egy sztorit, amiben elmerülhetnek, olyan mechanikákat, amiket szeretnek és egy élményt, amit nem 20, nem is 100, hanem 2-300, vagy akár 600 órán keresztül is élvezhetnek” – mondta Emil Pagliarulo a Game Informer-nek adott interjúban. „Ebben reménykedem leginkább, ha a jövőről van szó: folytassuk azt, amit eddig, miközben a fejlődésről sem feledkezünk meg” – tette hozzá.

A hír szempontjából leginkább az az érdekes, hogy az alkotó 600 órás játékidőről beszél, hiszen – a Fallout 76-tal ellentétben – a Fallout 5 nem egy live service alkotás lesz, hanem egy hagyományos single player RPG, aminek már a debütálásakor teljes élményt kell nyújtania, lehetőleg úgy, hogy ne legyen tele redundáns tartalommal – á la Starfield. Persze a modderek biztosan gondoskodnak majd a nem hivatalos bővítményekről, ahogy DLC-k is érkeznek, de örülnék, ha a Fallout 4 után ezúttal nem a felépített települések védelme adná az extra játékidőt, hiszen ezek a random missziók azért messze vannak a minőségi időtöltéstől. A Bethesda jelenlegi tempójából kiindulva úgy 2035-ben már talán kiderül, mire gondolt Pagliarulo, addig is bízzunk benne, hogy a The Elder Scrolls 6 még 2030 előtt kigurul a stúdió garázsából.

Borítókép forrása: Bethesda