• Rengeteg a probléma Ken Levine új játékának fejlesztésével
  • Ezek nagy részének oka maga Ken Levine

Körülbelül nyolc éve kezdődtek meg a BioShock-sorozat alkotója, Ken Levine által alapított Ghost Story Games első játékának munkálatai. Már az is elég aggasztó jel, hogy ennyi év után még bejelentésre sem került a játék, de a Bloomberg jelentése szerint ráadásul igazi fejlesztői pokol az elkészítése, mely alatt már számos újrakezdést és irányváltást megélt az alkotás. A Levine által "narratív LEGO" szavakkal leírt cím elvileg minden játékos számára egyedi élményt nyújtana egy BioShock jellegű sci-fi lövölde formájában, melynek helyszíne egy három frakció által uralt űrállomás lenne, ahol a játékos tettei és döntései alapján alakulna a különböző csoportokkal való viszonya. 

kenlevine.jpg

A játék az eredeti tervek szerint 2017 őszén jelent volna meg, azonban máig nem nagyon hallottunk róla, melynek egyik oka állítólag Levine vezetői stílusa. Erről Mike Snight, az Irrational Games és a Ghost Story Games egykori munkatársa osztott meg pár részletet, mely szerint Levinenek dolgozni nehéz, bár nagyon igyekezett változni az Irrational Gamesnél töltött idők óta, amin a kisebb csapat is sokat segített. A stúdió egykori alkalmazottjai szerint a legnagyobb probléma, hogy Levine egy olyan ambiciózus AAA címet szeretne megalkotni, mint a BioShock, azonban az akkor rendelkezésre álló erőforrások töredékéből. A helyzeten Levine tökéletesség iránti megszállotsága sem segít sokat, ami miatt rengetegszer futnak neki újra és újra egyes szakaszoknak. Utóbbira remek példa az AusGamer 2012-es interjúja, amiben Levine elmondta, hogy gyakorlatilag két játéknyi tartalmat kivágott a BioShock Infinite készítésekor, ami érzése szerint nem ütötte meg a kellő szintet. A stúdió eredeti tagjainak fele – köztük Snight – ugyan már távozott a Ghost Story Gamestől, de a jelenlegi csapat optimista és úgy gondolja, hogy két éven belül megjelenhet játékuk.