Ha emlékszel még a Screamer című autós versenyjátékra, akkor elég jó esély van rá, hogy már javában gyűjtöd az ősz hajszálaidat. A Graffiti és a Virgin Interactive játéka 1995-ben jelent meg MS-DOS-ra, hogy az elsők közt adjon választ az olyan korai 3D-s versenyjátékokra, mint a Need for Speed vagy a Ridge Racer. Sajnos az olasz csoda mára teljesen kikopott a köztudatból, a szintén a déli csizmán élő Milestone Team azonban jövőre feltámasztja a legendát.
A Screamer komplett rebootja szintén egy árkádos versenyjáték lesz, de már a nyomait sem találjuk a régi, jóval visszafogottabb játéknak. Egy sztorikampánnyal érkező, minőségi anime átvezetőkkel megfejelt alkotást kapunk, amikben egészen meredek csodajárgányok feszülnek egymásnak, nem mindennapi kunsztokat bevetve. Nem kartjátékról beszélünk, vagyis power-upokat éppen csak nem fogunk gyűjteni, de a legújabb gameplay bemutatón bemutatott képességeket látva itt is jóval többről lesz szó, mint az ideális ívek bevételéről.
A Screamer ugyanis a Sync és az Entropy kettős energiarendszerét használja majd. Az első erőforrás, a Sync, a szélárnyékban haladással és az aktív váltással lesz gyűjthető, az elköltésekor pedig vagy a Boost gyorsítását, vagy a Shield energiapajzsát lőhetjük el. Ez azonban csak a kezdet. Minél több Sync-energiát használunk el, úgy nő a második mérce, az Entropy is. Ezt az energiát költhetjük a Strike képességre, amellyel könnyen likvidálhatjuk a pályán lévő ellenfeleket, maximális Entropy-mércével pedig elsüthetjük az Overdrive-ot, ami őrületes sebességbónuszt és halálos kiütési erőt kölcsönöz, de a használata minket is sebezhetővé tesz. Ilyen őrület lesz tehát a Screamer, ami könnyen betöltheti az űrt a Need for Speed és a Burnout teljes szárazidőszakában.
Borítókép forrása: PlayStation Store


