A Hungaroring évente több jeles eseménynek is otthont ad a Forma-1 Magyar Nagydíjon kívül, melyek közül az egyik legérdekesebb az elmúlt hétvégén megrendezett Ferrari Racing Days. A háromnapos program keretein belül a Ferrari F430 Challenge európai és olasz bajnokságsorozatainak hazai futamai voltak megtekinthetők, olyan különlegességekkel megspékelve, mint utcai Ferrari demonstrációk, vagy épp Felipe Massa vasárnapi fellépése egy különleges, 2010-esre festett, de amúgy tavalyi Forma-1-es versenyautóval. Bár a legtöbben csak a tribünökről nézhették meg a remek autókat, a PC Guru képviseletében voltam olyan szerencsés, hogy egészen közelről, a boxutcából figyelhettem, ahogy elszáguldanak ezek a hétköznapi emberek számára elérhetetlen sportkocsik.

Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010

Amire mindenki vágyik...

Az első nap az időmérő edzéseké volt, a második viszont már teljes mértékben a versenyzésről és a Ferrarikról szólt. A boxok mögötti paddock parkolója megtelt egzotikus autócsodákkal, melyeket szabadon lehetett fényképezni és nézegetni, sőt, az igazán szerencsések akár egy körre is beülhettek valamelyik tulajdonos mellé az anyósülésre. A boxokban ezalatt pezsgett az élet, szerelték össze a 430-asokat, cserélték a kerekeket, emelték le az abroncsokat a kamionok platóiról. A Warm Up Racing magyar pilótája, a jelenleg a Ferrari Bajnokság Coppa Shell Europa kategóriáját 87 ponttal vezető Válint Tibor is ott sürgölődött a tömegben, miközben a hangosbemondón keresztül a tévéből ismert sportriporterek, Czollner Gyula és Szujó Zoltán kommentálták az eseményeket. A versenyek között felsorakoztak a Ferrari F1-es autói a '80-as évektől napjainkig, sőt, 599XX-ek is köröztek a pályán, mely modelleket kizárólag versenyekre fejlesztették ki. A szombati és vasárnapi napok egyébként két-két versenyt jelentettek, melyek egyenként 40 perces időlimit mellett zajlottak le. Egy futamon két kategóriában is győztest hirdettek.

Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010

A profi versenyzőknek járó Trofeo Pirelli Europa trófeáját Philipp Baron vihette haza, míg a Coppa Shell Europa első helye Aleksandr Skryabint illette, aki egészen az utolsó körig csak második volt Válint mögött. A kizárólag olaszokra specializált Trofeo Pirelli Italia futamgyőztese a pontversenyben is élen álló Stefano Gai lett, míg a Shell kategóriában Flavio Pierleoni állt a dobogó élén, aki az így elért 102 pontjával még így is csak második az összesítettben 106 pontos Rizzoli mögött.

Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010

Körítésből ötös

A remek szórakozást csak tetézte, hogy a szervezők a viszonylag kevés látogató ellenére is igyekeztek kitenni magukért. A boxutcában és az autók közt lépten-nyomon lenge öltözetű ferraris lányokba botlott az ember (mindezt annak ellenére, hogy az időjárás meglehetősen zord volt a hétvégén), a Super Gold Tribun mögött felállított óriássátorban pedig egy Carrera versenypálya várta az érdeklődőket. A Stadlbauer Kft. által forgalmazott játékot Miguelék már tesztelték az újságban, ekkora pályát viszont nem valószínű, hogy össze tudtak volna állítani a szerkesztőségben. A száguldozó kisautók színes miliője láttán úgy éreztem, hogy tizenöt évvel fiatalabb vagyok, és lelkes kisgyerekként kaptam a felém nyújtott joystick után. A Carrera élvezeti faktora sokkal magasabb, mint azt első látásra hinné az ember, a millióféle megvehető autó és kiegészítő pedig csak tovább fokozza a vásárlási kedvet. Akinek lehetősége van rá, próbálja ki, megéri!

Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010

Az olaszok tudnak valamit

Ez viszont még mindig semmi volt ahhoz képest, amit a világhírű F1-es pilóta, Felipe Massa művelt vasárnap délután. A versenyző először egy Ferrari California volánja mögött vitte el egy körre Veres doktort, az orvost, aki tavaly nyáron életmentő műtétet hajtott végre rajta a Honvéd Kórházban. Ezt követően bepattant egy 2009-es, de idei festéssel ellátott F1-es Ferrari F60-ba, és olyat mutatott, amitől a lélegzetünk is elállt. Felipe a célegyenesben széles, gumifüstölő Mad Max köröket írt le azzal az autóval, aminek teljesítménye bármelyik másik kiállított Ferrarit megette volna reggelire. Miután végzett a látványos bemutatóval, kiszállt, integetett, és válaszolt Szujó Zoltán néhány kérdésére. Elárulta, hogy szeret Magyarországra látogatni, mert mindig nagyon kedvesek vele itt. Bár Szujó a hangosbemondóban délelőtt bevallotta, hogy tart a Massa-interjú kérdéseitől, lévén a brazil sztárpilótától nehéz olyasmit kérdezni, ami ne juttatná eszébe az utóbbi évek pechsorozatát (2008-ban egy ponttal maradt le az egyéni világbajnoki címről, tavaly súlyos balesetet szenvedett a Hungaroringen, idén pedig saját csapata bánt vele második emberként Alonsóval szemben), aggodalma feleslegesnek bizonyult. Massa még arról az ominózus belga esetről is nyilatkozott, amikor egy teljes méterrel rajtolt a felrajzolt jelzésen túlról. A pilóta azt mondta, hogy alacsonyan ült az F10 volánja mögött, így nem látta, hol a csík, s mivel senki más nem vette észre a bakit, szerencséje volt. Nos, ennél őszintébb és egyszerűbb választ akarva sem adhatott volna, nem igaz?

Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010Külvilág Ferrari Racing Days 2010

Összegzés

Remek hétvégi program volt a Ferrari Racing Days, olyan, melyre ha újra megrendezik, szívesen kilátogat az ember. Ilyenkor sajnálom kicsit, hogy idehaza ezek az események eltörpülnek a Forma-1 árnyékában, mert bizony piszkosul jó versenyeket láthat az ember azok nélkül a speciális kocsik nélkül is. Különösen úgy élvezet látni ezeket az autókat életben, hogy az ember állandóan találkozik velük a videojátékokban. Nos, legyen elég annyi, hogy ehhez képest a Forza 3 és Gran Turismo 5 tényleg semmiség...

(A galériában rengeteg kép vár benneteket, érdemes körülnézni!)