A Call of Duty játékok korábbi rendezője, Glen Schofield részben a saját biztonsága érdekében döntött úgy, hogy a játéksorozat ellenfeleit többé nem valós országok köré építi fel. Schofield hosszú és eseménydús játékfejlesztői karrierje során társalapítója volt a Sledgehammer Gamesnek, és az Activision égisze alatt társrendezője volt a 2011-es Call of Duty: Modern Warfare 3, a 2014-es Advanced Warfare és a 2017-es WWII játékoknak. Ezek közül az Advanced Warfare hozta be azt először, hogy a katonai magáncégeket tette a játék fő antagonistáivá, a valós országok által inspirált fegyveres erők alternatívájaként – és ennek jó oka volt.
A PC Gamernek adott interjúban Schofield felidézte a Modern Warfare 3 sajtótájékoztatója alkalmával újságírókkal együtt elfogyasztott vacsorát, ahol is egy felettébb furcsa hívást kapott. „30 napig tartott a Modern Warfare 3 sajtótájékoztatója” – kezdte. „Az egész világot bejártam, az utolsó állomás az Egyesült Királyság volt, és éppen vacsoráztam néhány brit újságíróval, amikor felhívtak. Azt mondták, hogy holnap Oroszországba kell utaznom, hogy ott folytatni a sajtótájékoztatót. Addigra már nagyon fáradt voltam. Megkérdeztem, hogy amúgy tudjátok, hogy ki az ellenség a Modern Warfare 3-ban? Erre ők: – Ne aggódj, testőr is lesz veled. Szóval nem kicsit aggódtam emiatt és ezért végül nem mentem el." – mesélte Schofield. Ezután a beszélgetés után pedig elhatározta, hogy többé nem fogja valós országos valódi katonai szervezeteit felvonultatni a játékaiban, hiszen a saját biztonsága ennél sokkal fontosabb. „Oké, tudjátok mit, a következő játékomban nem lesz egy adott ország az ellenség. Mert én el akarok menni azokba az országokba.” – jelentette ki Schofield, mikor visszatért a vacsorájához.
Borítókép forrása: Steam