Az első dolog a már említett kinectes támogatás, ami elsőre nehezen összeegyeztethető a Forza-féle félszimulációs megoldásokkal. Bár a sorozat csak konzolokon létezik, elmondható, hogy -- a GT-hez hasonlóan -- a platformok lehetőségeihez képest igyekszik mindennél reálisabb vezetési élményt nyújtani. Na de hogy fér ebbe bele a Kinect, amit elsősorban a casual réteg számára tervezett a Microsoft? Nos, az IGN tavaly már vetett egy pillantást a félig meddig Forza 4-nek vélhető demóra (érdekes, hogy a cikkben már így hivatkoznak rá), tapasztalataik szerint pedig a Turn 10 ahelyett, hogy összemosná a nyers szórakozást az autós játékok komolyságával, inkább kettéválasztja a programot, valahogy úgy, ahogy Jamaucsiék tették a GT-k Simulation, illetve Arcade módjával.
A nyári demóban két opció volt, egy sima verseny és egy összetettebb karrier, ami alapvetően a Forza 3-at foglalta magába. Előbbi működése viszont sokkal érdekesebb, mert ekkor egy teljesen arcade élménnyel gazdagodhatunk úgy, hogy közben a játék valósághű fizikai rendszere dolgozik az autónk alatt. Ezt úgy képzeljük el, hogy miközben vezetünk, csak a kormányt kell rángatnunk a Kinect előtt (azaz úgy kell tennünk, mintha volna kormány), míg a játék a többi dolgot (fékezés, gázadás) elvégzi helyettünk. A cél, hogy minél több autót előzzünk meg az adott idő alatt. Hülyeség? Nos, elsőre annak hangzik, viszont a valós fizikai modellezés miatt a kanyarodás egyáltalán nem olyan könnyű feladat, és bár tény, hogy az ember nem törődik a pedálokkal, dolgozik éppen eleget a karjaival.
Ez persze júniusban volt, azaz fél évvel ezelőtt. Az ötlet viszont vállalhatónak tűnik egy teljes játék erejéig is. Persze a napokban a Microsoft sem volt lusta, ma például közölte a cég, hogy játékuk a legjobb versenyjáték lesz, konzoloktól függetlenül is.
"A Forza Motorsport 4 a legteljesebb, legélénkebb és legélethűbb autós élményt nyújtja, minden konzolt egybevéve is. Közelebb hoz a határokhoz, mint valaha képzelted volna." -- áll a hivatalos közleményben, ami egyértelműen a Gran Turismo 5-nek szól.
Az E3-as gameplay
A hivatalos trailer, szinte nulla információval
Összefoglalónak jó volna valami frappánsat írni, de azt hiszem, a fenti adatok ismeretében nyilvánvaló, hogy a játék jelenlegi állapotában túlságosan is nagy felelőtlenség lenne summázni bármit is. A Forza 3 remek online rendszerét mindenképpen visszavárjuk a negyedik részben, a mesterséges intelligenciát és a licencen alapuló versenyeket pedig kérjük átgondolni, illetve beimplantálni. A Top Gear már most biztosította a rajongókat, hogy a csapat egy rakás segítséget nyújtott a fejlesztőknek, a lehetőség tehát adogg egy kiváló autós játék elkészítéséhez. Több nem is kell a boldogságunkhoz.
