Gabe Newell, a Half-Life-sorozattal (is) előrukkoló Valve feje évek óta nem beszél a szóban forgó szériáról. Egész egyszerűen azért nem, mert valószínűleg megunta, hogy teljesen mindegy, milyen kontextusban jön szóba a Half-Life, rögtön nekiszegezik a kérdést, hogy ugyan miért nincs még Half-Life 3 és meddig kell várnunk rá. Nos, bár utóbbira még mindig nincs válasz, előbbire már akad: Gabe a The Washington Postnak árulta el, miért nem él abból a csapat, hogy évente kiad egy Half-Life-ot: a kreativitás dicsőítése miatt!

Gabe Newell - Half-Life 3

"Amikor indultunk, nem voltunk többek egy szólista játékokat készítő csapatnál, akik remekül megéltek volna belőle, ha mást sem csinálnak, mint egyik Half-Life folytatást a másik után. Mégis azt mondtuk, hogy készítsünk multiplayer-játékokat, annak ellenére, hogy nem volt egy sikeres csak többszemélyes játék sem odakint. (...) Aztán megpróbálkoztunk a Steammel. Nagyon sokan voltak, akik úgy gondolták, hogy a Steam eleve rossz ötlet, de nem vélekedtek úgy, hogy meg kellene mondaniuk a Steamen dolgozó kollégáknak, hogy mit csináljanak. Inkább úgy voltak vele, hogy »oké, szerintünk időpocsékolás, de ez a ti időtök, mi inkább a Half-Life 2-vel foglalkozunk«" -- magyarázta Newell, majd kifejtette, hogy a Valve-nál nincsenek kiosztott feladatok, minden dolgozó abba a projektbe folyik bele, amelyikbe éppen szeretne. Ez azonban hátrányokkal is jár -- nevezetesen, hogy mindig lesznek olyan munkák, amik késnek vagy nem készülnek el, ugyanis a Valve-nél többre értékelik az innovációt, mint az erőszakos folytatásokat.

Magára a Half-Life 3-ra természetesen most sem tért ki Newell, ami érthető -- a játék minden bizonnyal készül, csak épp (a legutóbbi pletykák szerint) pont a cég egyedi felépítése miatt nem állt össze kerek egésszé éveken keresztül. Ugyanakkor Gabe és csapata tudja, hogy a rajongók a legfontosabb építőelemei a Steam sikerének.

"Határozottan úgy érezzük, hogy egy seregnyi vásárlónk van, akik folyamatosan segítenek bennünket... Tulajdonképpen közösségi finanszírozásból élő szupervizorokként működünk a vásárlók ténykedései felett, és őszintén szólva ez a módszer sokkal jobban működik, mint bármely másik, amit tervezhettünk volna. A mi rajongóink veszettek, szenvedélyesek, és nagyon sokan vannak."