Az EGT eddig a Gamebryo Element nevű motorról volt ismert. A gyakorlatilag összkonzolos, C++ alapú, 3D-s erőmű igen fejlett és rendkívül népszerű, olyan címek alatt dolgozik, mint az Oblivion és kiegészítője (elődje, a NetImmerse, a Morrowindot hajtotta), a Dark Age of Camelot, a Sid Meier-féle mai játékok (Civ4, az új Pirates! és Railroads!), az Empire Earths 2-3, a legfrissebbek közül a Fallout 3 vagy a Warhammer Online. És most itt az új motor: a Gamebryo Casual fejlesztési platform.
A név mindent elárul: segítségével kicsi, szép és fürge alkalmi játékokat lehet termelni. A geometrikus pipeline csökkenti a fájlméretet, mely ugye a letöltéseknél igencsak hálás, és ugyanezt biztosítja a beépített Allegorithmic ProFX textúrázó alrendszer, miközben részletes textúrákat enged ráhúzni a modellekre – az eredmény kellemes küllemű, ugyanakkor „sávszélesség-kímélő” casual game. Ráadásul a licencmodell skálázható, azaz akár egyéni fejlesztők is megvehetik, ugyanis az ára a megcélzott büdzsétől és profittól függ – kivéve, ha valaki MMOG-t akar fejleszteni vele, ugyanis erre is alkalmas a cucc.
Az EGT vezérigazgatója, Geoffrey Selzer elmondta: szerinte a jövőben a „short format” játékok grafikában, interaktivitásban és játékmenetben ugyanazon szinten lesznek, mint a nagy költségvetésű címek. Mit mondhatnék erre, mint a szokásosat: szép, új világ...