GC 2016: A legérdekesebb hírek

A Gamescom 2016 közel sem szolgált annyi érdekességgel, mint a tavalyi, de így is sikerült összeszedni pár hírt, amiknek megosztására nem került sor.

Játékosnak lenni mindig nagyon jó dolog, hiszen többféle konzolból választhatnak az emberek, de sokan nem elégednek meg egy platformmal, és játszanak PlayStationön, Xboxon, esetleg Nintendon is. Aaron Greenberg a Gamescomon arról beszélt, hogy a redmondi cég hogyan próbálja betömni a PS/Xbox közötti eladási lyukat, milyen módon próbálnak újítani. „A piac most nagyon jó mindkét vállalat számára, azonban másként látjuk az innováció irányát. Mi abba az irányba fejlesztünk, hogy a játékosok mindenhol ugyanazt az élményt kapják: barátokat, játékokat, történjen az akár a nappaliban a konzolon, vagy vakáción/munkában/iskolában egy idegen PC-n. Kapcsolatban kell maradni, a Play Anywhere programmal pedig ugyanazokat a játékokat játszhatjátok bárhol, bármikor.” Arról már Dzséjt értekezett, hogy ez miért ölheti meg az Xboxot, de hogy ez megtörténik-e, az csak hosszabb távon derülhet ki.

Egyetlen hagyományos konferencia sem volt az idei Gamescomon, az EA beszélgetős műsora pedig merőben szokatlan élményt kínált, hiszen csak a FIFA 17-re több, mint egy órát áldoztak. Peter Moore EA vezető szerint a hagyományos sajtóesemények ideje előbb-utóbb lejár. Állítja, hogy megváltoztak a médiafogyasztási szokások, ugyanakkor még egy ilyen prezentáción is megjelent a kulcsügyfelek nagy része. Úgy írta le a bemutatót, mint egy IKEA szobát, EA módra. Az emberek kipróbálhatták a legújabb termékeket közel 400 gépen, majd hazamehettek. Az előző konferenciákkal ellentétben – ahol mutattak egy trailert és marketingeztek egyet – itt a játékok mélyére ástak. Az új konzolok megjelenését is üdvözlendőnek tartja, hiszen a ciklus közepén új technikákkal és több erővel dolgozhatnak a fejlesztők és a kiadók is. Hogy az EA támogatni fogja-e az NX-et, még nem tudni, a döntéshez több információra van szükségük.

ea-lounge.jpg

A Gamescom 2016 alatt jelentette be az Ubisoft a jövőre megjelenő For Honor gyűjtői kiadását, ami 140 és 150 euróba fog kerülni, az utóbbi árat a konzolváltozatokért kell kifizetni. A csomag a játékot, annak zenei anyagát, egy litográfiát, és ami különlegesség, három teljes, fémből megmunkált harci sisakot (Harcos, Viking, Szamuráj) tartalmaz, ezeket pedig egy fából készült tartón lehet kiállítani, hogy az a szobánk dísze legyen.

A Season Pass is a csomag része lesz, a Final Fantasy XV CE-vel szemben, aminél az alap 270 dolláron felül ki kell még fizetni 30-35 zöldhasút a teljes élményért. 

for-honor-ce.jpg

És ha már szóba került a Final Fantasy XV: az új rész nem fog trilógiává bővülni, ahogy az megtörtént a Lightning főszereplésével készült XIII. rész esetében. "Egyelőre nincsenek terveink arra vonatkozólag, hogy Noctisszal újabb játékokat készítsünk azután, hogy a Final Fantasy XV megjelent. Az új rész egy új technológiát is képvisel, és ezt a terchnológiát és tudásanyagot egy teljesen új dologban akarjuk majd felhasználni a jövőben." – közölte a rendező.