• A Gears of War 4 minden egyes játékmódjában válaszható opció lesz az osztott képernyős megoldás
  • Ennek azonban technikai hátrányai lesznek, ugyanis így 30fps-re korlátozódik a framerate

A tavaly debütált Halo 5: Guardians nélkülözte az osztott képernyős lokális kooperatív megoldást, mely a kezdetektől jelent volt a szériában. A 343 Industrise döntése nem igazán tetszett a régi motoros rajongóknak, ezért az Xbox konzolok másik meghatározó shooterének, a Gears of Warnak a negyedik felvonásának esetében már nem vétették el ezt a hibát a The Coalition fejlesztői.

A stúdió vezetője, és a korábbi GoW-epizódok egyik alkotója Rod Fergusson a Game Informernek adott interjújában elárulta, hogy a Gears of War 4-ben megtaláljuk majd a helyi kooperatív játékmódhoz tartozó osztott képernyős megoldást. Mi több, annak lehetőségéről egyetlen játékmódban sem kell lemondanunk, legyen szó akár a kampány misszióiról, vagy éppen multiplayerben vívott csatákról. „Nem szabadultok a split-screentől.” – üzent a játékosoknak Fergusson, akik egész biztosan örömmel fogadják az efféle „fenyegetőzést”.

Ugyanakkor az osztott képernyős csatározásoknak meg lesz a hátulütője is, ugyanis ezen opció bevetésekor a The Coalition szakembereinek muszáj volt egy kis technikai kompromisszumot kötniük, így csak 30fps képfrissítési értékkel fut majd a program. Ez a kampány esetében nem okoz különösebb problémát, ám a villámgyors, alapból 60fps-sel folyó többjátékos lövöldözéseknél már visszaüthet a felezett érték.

Hogy ez mennyire lesz zavaró, azt hamarosan magunk is megtapasztalhatjuk, ugyanis április 18-án rajtol el a Gears of War 4 multiplayer bétatesztje Xbox One konzolokon.