Feudalizmus
Mivel a Greed Corpban a bolygónk igencsak rossz állapotban van, a belőle kinyerhető erőforrásokkal rendkívül csínján kell bánni. Mindezt nehezíti viszont, hogy a játék egyetlen nyersanyaga maga a föld, így ha eszetlenül akarunk rárontani a néha kemény túlerőben lévő ellenfélre, azon kapjuk magunkat, hogy a háborús költségek szó szerint kihúzták alólunk a talajt. Emiatt aztán folyton előre kell gondolkodnunk, hogy olyan lépésekkel küzdjünk, melyekre válaszolva a játék nem hozhat bennünket kínos helyzetbe. Maga a harc egyébként elég minimalista megközelítésben került tervezésre. Mindössze négy lényeges egységgel találkozhatunk, melyek közül a harcot a walker bírja a legjobban, ami egy emberszerű, hatalmas mech, gigászi tűzerővel, és nem mellesleg képes más egységeket is magával cipelni. A harvesterek a földet eszik fel alólunk, ezzel energiát és pénzt termelve, míg a telepített távolsági fegyverek egy-egy elfoglalt pozíciót védenek, és körülveszik utolsó fontos eszközünket, a bázist. A csaták innentől kezdve ismerősek lesznek a táblás játékok szerelmeseinek, hisz akár a sakkban, itt is kockáról kockára lépve kell sarokba szorítani az ellenfelet.Ugyan nincs semmi forradalmi a játék e részében, mégis ez teszi olyan jól játszhatóvá, biztosítva, hogy könnyű legyen megtanulni, de nehéz a mesterévé válni. Itt inkább a taktika kerül előtérbe, hisz ha a harvester teljesen kiszipolyozott egy földdarabot (mindegyik hét kisebb elemből épül fel), akkor az eltűnik, magával ragadva mindent, ami éppen rajta volt. Ezáltal a terep állandóan változik, és ha valaki ügyes stratégiát választ, lehet, hogy direkt kezdi felemészteni a földjeit, mire az ellenfele azt hiszi, hogy csak kifogyóban van belőle a szusz. Lesznek itt ám meglepetések, főleg többjátékos módban!
Hogy egy kicsit a külsőségekről is áradozhassunk, a Greed Corp grafikája meglehetősen bájos, ami kicsit furcsa az egyébként komolynak hangzó sztorihoz képest, de az összkép így is meglehetősen teljesnek hat.