• "GTA gyerekeknek"
  • Ezzel hirdették a játékot
  • A kiadónak tetszett az ötlet

A GamesRadarnak adott interjújában a The Simpsons: Hit & Run vezető játéktervezője, Joe McGinn elárulta, hogy a Radical Entertainment csapata szabad kezet kapott, hogy olyan Simpsons-játékot készítsen, amilyet csak akart, és érthető módon sokukra hatással voltak az akkoriban népszerű címek. Mivel a GTA 3 és a GTA: Vice City megjelenése idején már fejlesztés alatt állt a Simpson-család sandbox-kalandja, McGinn és a csapat kihasználta a sorozat népszerűségét, és felvetette, hogy a The Simpsons: Hit & Run-t legyen a "GTA gyerekeknek". A dolog működött.

"Nem kérdés, hogy a Hit & Run-t a Grand Theft Auto 3 inspirálta, amivel akkoriban mindannyian játszottunk" – mondta McGinn. "A kiadónak úgy ajánlottuk a játékot, hogy GTA gyerekeknek. Játékfejlesztőként a GTA-ban a felfedezés volt a legfontosabb koncepció. Nemcsak a játékbeli világ felfedezését, hanem egy lehetséges 3D-tér felfedezését illetően is. Ez ma már nyilvánvalónak tűnhet, de akkoriban forradalmi volt: a GTA volt az egyik első olyan játék, amely megadta a teljes szabadságot, hogy úgy oldj meg egy küldetést, ahogyan jónak látod." – mesélte. A csapat a Driverhez fordult inspirációért, amikor a Hit & Run vezetési fizikáját alkották meg, míg a játék platformelemeit a Super Mario 64 családbarát hangulatából merítették.