Ma már teljesen szokványosnak mondható, hogy a videojátékok mellé más médiák is betársulnak, könyvek, videók, filmek készülnek, melyek bemutatják az adott cím előzményeit, vagy épp kiterjesztik annak univerzumát. Nincs ez másképpen a Halo 5: Guardians esetében sem...

...a 343 Industries pedig a San Diego Comic-Con rendezvényére el is hozott egy pofás infógrafikát, amin láthatjuk, milyen egyéb termékek készülnek a játék mellé. Ez egyrészt jól megmutatja, hogyan is építenek fel a szakemberek egy-egy franchise-t, míg a rajongók összegyűjtve láthatják, mit is kell levadászniuk, ha minden egyes sztoriszálra, információra, apró kis morzsára kíváncsiak.

Ahogy a lenti ábrából kiolvasható, a játék három alappillére A Blue Team és az Osiris bemutatása, Jameson Locke játékbeli debütálása, és Master Chief legendás sagájának folytatása, míg a marketingkampány a Hunter/Hunted + Bullet nevet, illetve a sokatmondó „Hős vagy áruló?” mottót viseli. A „család” tagjai:

  • a Master Chief Collection, amelyben Locke már spartanként lép színre;
  • három, már megjelent regény (a Blue Teamet középpontba állító Last Light, az Olympia Vale-t bemutató Hunters in the Dark, valamint a Buck spartanná válásáról mesélő New Blood);
  • a Dark Horse Comics futó képregényszériája, az Escalation Holly Tanakával és a Blue Teammel;
  • a Hunt the Thruth webpodcast az ONI politikájáról;
  • a Halo: Nightfall élőszereplős sorozat, amelyben bemutatkozott Locke, akkor még az ONI ügynökeként (és amely a negyedik és ötödik rész összekötésére szolgál);
  • valamint a készülő animációs széria, a Fall of Reach, a Blue Team és a Spartan-II program eredetéről.

Szép kínálat, a Halo-rajongók ezzel valóban kihúzhatják a Halo 5: Guardians októberi megjelenéséig. (A kép kattintásra nagyobb lesz.)

Halo 5 Guardians transmedia infographics