A Helldivers 2 lényegében kooperatív shooter műfaj csúcsára ért, a galaxisszerte történő demokrácia-export pedig szüntelenül zakatol, ám a fejlesztő Arrowhead Game Studios nem áll meg itt. A stúdió alapítója, Johan Pilestedt nemrégiben totál lazán megjegyezte X-en egy rajongói felvetésre válaszolva, hogy egy roguelite játékmód prototípusán dolgoznak, ami alapjaiban változtatja meg a játékmenetet. Ez a bejelentés igazi meglepetésként hatott, hiszen habár a Helldivers 2-ben vannak hordamódra hajazó küldetéstípusok, a rajongók egy része régóta kolompol már azért, hogy egy kicsit jobban elmélyüljön ezen a téren a csillagközi háború.
Egyelőre nem tiszta, hogy az Arrowhead belsős prototípusa egész pontosan mivel dobja fel a Helldivers 2 eddig ismert játékmenetét, de a lehetőségeket nem nehéz elképzelni. Az egyre durvább és nagyobb számban érkező ellenfelek adottak, ahogy az sem lenne megugorhatatlan feladat, hogy a különböző fegyvereket és stratagemeket enyhén roguelike-os elemekként, véletlenszerűsítve hozzák az ütközetekbe. Ez a megközelítés a Helldivers alapjaira építve nyúlhatna vissza az olyan klasszikusokhoz, mint a Gears of War hordamódja vagy a Halo-féle Firefight, miközben power-upokkal és módosítókkal fűszerezhetné a már jelenleg is nagyon ütős kooperatív élményt.
Bár izgalmas a hír, ne számítsunk arra, hogy hirtelen ilyesmit dob majd a karácsonyfa alá az Arrowhead! A stúdió tagjai már a korábbi fejlesztői videókban is elárulták, hogy szeretnek merész ötleteket tesztelni, de sok prototípus hosszú évekig pihen a fiókban, mielőtt napvilágot látna. A Helldivers 2 alapjátéka már önmagában remekmű, de ez a roguelite mód bebizonyíthatja, hogy a formula végtelen variációkra képes. Addig is maradjunk a frontvonalon, mert a Terminidek, Automatonok és az Illuminate rusnyaságai sosem alszanak!
Borítókép forrása: Arrowhead Game Studios