A Dionic Software egy jogos kérdéssel alapozta meg új játékukat, az Early Accessben leledző InfraSpace-t. A kérdés így szól: mi a fenét ér a pénz az emberlakta űr legszélén egy kezdődő telepen? A Föld távol van, civilizáció sem igazán akad, nincs se piac, se gazdaság. Miért is lenne? Egy, a gyarmatosítás kezdetén álló bolygón nagyobb jelentősége van annak, hogy legyen levegő, víz és élelem, na meg egy hely, ahol élhet az ember. Minden más luxus, így a pénz is. Szóval űrhajósaink számára ebben az esetben sokkal fontosabb a produktivitás. Termelés, hogy legyen miből megépíteni a kolóniát, ami aztán várossá nőheti ki magát, és majd akkor ráér az ember a pénzzel foglalkozni.

Senki sem pihenhet

Hogy is fest ez a gyakorlatban? Nos, lényegében ugyanúgy, mint más játékokban, vagyis kibányásszuk az építkezéshez szükséges ásványokat (ebből jelenleg nyolcféle van), ezeket aztán elraktározzuk vagy egyből mehet a feldolgozóba, és végül megépülhetnek a kívánt utak, házak, erőművek, és a többi.

Ám más játékokkal ellentétben itt nincs adóztatás, nem kell bíbelődni a fizetésekkel. Tömören fogalmazva, az InfraSpace-nek nincs gazdasági része. Azt hihetnénk, hogy ezzel sokat veszített a játék, de igazából inkább nyert. Ugyanis egy hatalmas nyomás szűnik így meg, mert nem kell attól félni, hogy a város csődbe megy, vagy az alacsony bérek miatt a munkások sztrájkolni kezdenek. Ennek hála az InfraSpace egy rendkívül megnyugtató, lazulós játékká válik.

A program persze így is igényel némi figyelmet. Mivel a nyersanyagok mozgatása itt kulcskérdés, és bizony minden egyes kitermelt kavics megy valahonnan valahová (bányából raktárba vagy feldolgozóüzembe, onnan építkezésre vagy más célterületre), így nagyon nagy hangsúlyt kapnak az utak. Csillagközi városunk úthálózatát nem csak úgy kell felépítenünk, hogy a lehető legrövidebb idő alatt mindenhová el lehessen jutni, de a túlterhelést is el kell kerülni. Utakból rahedli van, az egyszerű közúttól a többszintes autópályákig.

A másik, amire érdemes odafigyelni, az a népesség növekedése. Az első lakók még űrhajósok, az egyetlen igényük a túlélés. De aztán jönnek azok az emberek, akik már a bolygón születnek, és előbb-utóbb elkezdenek többre vágyni. Szóval a kolóniának terjeszkednie kell, várossá fejlődnie, és közben elindulhatunk azon az úton, ami már nem csupán a puszta túlélésről szól. Tudósokat és mérnököket alkalmazva elkezdhetünk az életet könnyebbé és kényelmesebbé tevő eszközöket fejleszteni – de természetesen ezek is mind nyersanyagokhoz és termeléshez kötöttek.

Kellemes kikapcsolódás

Ugyan, ha túl könnyedén vesszük a népesség növekedését és az úthálózat felügyeletét, akkor az InfraSpace okozhat kellemetlen meglepetéseket, azért nem izzasztja meg az embert. És pont ez a jó benne, ugyanis könnyedsége remek kikapcsolódást nyújt. Már most, Early Access fázisban is. Persze azért még van hová fejlődni. Bár a tartalomra nem lehet panasz, azért jó lenne több épületfajta, illetve itt-ott az utak, épületek egymáshoz illeszkedése is felemás. Plusz jó lenne még néhány célt belezsuppolni a programba, mert nagyjából 8-10 óra után, amikor a lakosság eléri az 1000-1500 főt, kifullad a játék. De a teljes megjelenésig ezen még bőven lehet segíteni. Szóval érdemes lesz odafigyelni az InfraSpace-re.