Márpedig ez sokszor, kényelmetlenül sokszor elő fog fordulni. A dolgot nehezíti, hogy ha jól vesézem ki a sztoriból, mi, azaz aprócska és sérülékeny kolóniánk az Emberiség Utolsó Menedéke eme sártekén. A fejleszthető technológia és a fegyverzet klasszik középkori: balliszták, katapultok, páncél és íjak, tűz és kardok. Szóval van egy hősöd, egy maroknyi csapata (aham, két kardos srác és három íjász csaj, mecsoda segítség!), egy kocsmaszerű központi épületed és ennyikeh. 

Körülötted pedig az izometrikus ábrázolású, igencsak barátságtalan térképen a táj. Mint sejthető, innen lehet majd kibányászni, kitermelni az alapanyagokat, amikből az épületeket tudjuk felhúzni, és persze a katonák kiképzéséhez, a technológiák fejlesztéséhez is rengeteg cuccot kell összekalapálni-fakivágni – mindezt valós időben. S persze pénz, pénz, pénz: ezt a főépület termeli, a lakosság létszáma (plusz) és a finanszírozandó épületek, egységek (mínusz) függvényében.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A sztoriban cuki csavar, hogy a nappalok és éjszakák váltakoznak: a nálam megfordult, korai változat esetében a genya lények nappal aránylag békések voltak, de minő meglepetés, éjjel bátorságra leltek és csapatosan támadtak, hullámonként egyre többen. Persze van fal, vannak tornyok (bennük íjászokkal), kapuk, görögtűz, miegymás, de átkozott nehéz egyszerre minden irányból bevédeni a bázist... és fejleszteni a technológiákat... és építkezni... és mindezek mellett a katonáidat is upgradelni. Minden ilyen tevékenység közös kasszából finanszírozandó, ráadásul az alapépület raktárai aprócskák, tehát hamar megtelik mondjuk a legalapabb ivó 50-es faraktára, ugyanakkor a bővítéshez egyéb épületeket is fel kell előtte építeni, aztán a nagyraktár is sokba kerül… Szóval lesz itt gazdasági matek, erősen.

Néhány apróságot egyelőre az Early Access állapotnak tudok be. Ilyen például az, hogy hiába lép be az ellenség, mondjuk, az íjászaim látókörébe, csak akkor támadják meg őket a derék vesszőeregetők, ha külön kijelölöm nekik a célpontot. Néhány épület fejlesztése sem működik rendesen: a lakóépületeket egy kattintással okosítom, de a kajatermelő kunyhót már le kell bontani, hogy a helyére egy nagyobb termelési kapacitású farmot húzzak fel. Szóval akad még min csiszolni, de az Age of Darkness: Final Stand jó úton halad a They Are Billions sikerének nyomában, csak épp poszt-apokaliptikus világ helyett a dark fantasy kapja a főszerepet. Már ebben a korai állapotában is lenyűgöző, amit a fejlesztők összehoztak, és alig várjuk, hogy a játékmentet tovább bővítség új lehetőségekkel, valamint hősökkel. Amíg ez megtörténik, addig mi biztosan futunk még néhány kört a rémálmok hordái ellen!