A Vampire Survivors sikere teljesen robbanásszerű volt – annak ellenére, hogy a játék bot egyszerűségű, ráadásul ronda is, mint a bűn! Mégis egy komplett zsánert, a bullet heavent (vagy Survivors-like-ot) teremtette meg poncle, a játék magányos fejlesztője, aki gondolt egy nagyot, és megfordította a klasszikus bullet hell-játékok alapvetéseit. Ahelyett, hogy a játékosnak kellene kerülgetnie az ellenfelek lövedékzuhatagát, a Vampire Survivors-ben mi váltunk a teljes képernyőt beterítő csapások és varázslatok osztójává, százával pucolva le a rondaságokat a képernyőről. Az elmúlt pár évben rengetegen másolták ezt a formulát (elég nagy sikerrel!), így poncle úgy döntött, hogy ismét nagyot csavar a már jól ismert formulákon.
Az Xbox Partner Showcase műsorán bejelentett (és elsőnapos Game Pass-címként érkező) Vampire Crawlers: The Turbo Wildcard from Vampire Survivors ugyanis annak ellenére, hogy marad a 2D-s sprite-ok világánál, jó nagyot dönt a perspektíván. Egy klasszikus belsőnézetes dungeon crawlerré alakítja a világát, mint a régi Might & Magic-játékokban!
A csavar viszont csak most jön: nem csupán dungeon crawler RPG, de egyben pakliépítős roguelike is lesz a Vampire Crawlers, amiből természetesen nem maradnak ki a Vampire Survivors spéci képességekkel érkező hősei, a tömegpusztító fegyverek és azok brutális kombói sem. Játszhatjuk a játékot lassan, taktikusan, egy kimért buildet építve, de eszement tempóban is, százával szeletelve a már ismerős ellenfeleket, a spell effectekkel totális beterítve a képernyőt. Mást nem is várnánk egy Vampire Survivors-folytatástól! A játék még nem kapott dátumot, valószínűleg 2026-ban számíthatunk rá PC-n és konzolokon.
Borítókép forrása: poncle