• A Rare készítette az egyik legjobb James Bond-játékot
  • A siker ellenére a következőt nem ők csinálhatták
  • Helyette szabadon megalkothatták az egyik legjobb programjukat, a Perfect Darkot
  • A játék a Nintendo 64 egyik legnagyobb sikere lett

A Perfect Dark valószínűleg nem csak azért cseng ismeretlenül, mert 2000-es játék, hanem azért is, mert anno csak Nintendo 64-re jelent meg. Bár ha az Xbox One tulajdonosok megvették az idén kiadott Rare Replay csomagot, akkor nekik talán mégsem olyan ismeretlen ez a cím, ugyanis eme FPS benne van.

Az 1997-ben kiadott GoldenEye 007 pedig valószínűleg még ismeretlenebb cím, annak ellenére, hogy N64-en az egyik legjobb program volt, egyben az egyik legjobb James Bond-játék. S mindkettő a Rare csapatának köszönhető, sőt, ahogy az a legújabb videójukból kiderül, egyiket a másiknak köszönhetjük.

Történt ugyanis, hogy a GoldenEye 007 sikere után a Rare szerette volna elkészíteni az 1997-ben mozikba került A holnap markában című Bond-film játékadaptációját, ám ez meghiúsult. Merthogy az EA elhappolta előlük a jogokat, és 1999-ben kiadta a Black Ops Entertainment által összerakott Tomorrow Never Diest az első Playstationra. Talán írnom sem kell, annak minősége meg sem közelítette a GoldenEye 007-est.

A Rare viszont mégsem járt rosszul az üzlettel, hiszen így a saját elképzeléseik szerint készíthettek játékot – úgy, ahogy sosem dolgozhattak volna egy Bond-programon. Ez lett végül a női főszereplővel, saját fegyverekkel és földönkívüli ellenfelekkel operáló Perfect Dark, amely a mai napig a Rare egyik legnagyobb sikere. Ennek történetét mesélik most el az alanti videóban.