A Troika Games hattyúdala, avagy a rajongók által befejezett Vampire: The Masquerade – Bloodlines ugyan zsebkendőnyi területeket kínált, ám a fejlesztők bőven elegendő küldetést és karaktert helyeztek el a városnegyedekben ahhoz, hogy úgy érezzük, szabadon garázdálkodhatunk, és lehetőségekből sem szenvedünk hiányt. A hosszas huzavona után végül a The Chinese Roomnál (Amnesia: A Machine for Pigs, Everybody's Gone to the Rapture, Still Wakes the Deep) landolt Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 már az előzeteseivel is éreztette, hogy a szerepjátékos elemek helyett ezúttal inkább a harcokon lesz a hangsúly, és bár a leírás szerint továbbra is számítanak a döntéseink, immár kötöttebb pályán haladunk a célunk felé, mint a 2004-es klasszikusban.
Ezt erősítette meg nemrég a program narratív igazgatója, Ian Thomas, aki a PCGamesN-nel beszélgetve elárulta (köszönjük, PC Gamer!), hogy messze nem kapunk annyi lehetőséget, mint korunk legismertebb RPG-iben, példának okáért a Baldur's Gate 3-ban. „Ha egy adott történetet mesélsz el, szerintem kell egy forma, amire ráöntheted azt a sztorit. Ha minden egyes ajtót nyitva hagysz, és bedobsz valakit erre a helyre, akkor mégis hogyan teszed azt a karaktert a történet alappillérévé?” – vélekedett a vezető arra utalva, hogy bár kiválaszthatjuk a főszereplőnk klánját (legutóbb a Tremere került terítékre), mindenképp egy olyan Nomadot alakítunk, aki egy évszázadig tartó „téli” álmából felébredve a 21. századi Seattle-ben találja magát.
Thomas asztali szerepjátékos kontextusban magyarázta el (a World of Darkness és a Dungeons & Dragons miatt ez lényegében adja magát), mi a legfőbb különbség a Baldur's Gate 3 és hírünk alanya között – már azon túlmenően, hogy a Larian mesterműve sokkal több pénzből és sokkal több fejlesztővel készült. „Számomra a Baldur's Gate 3 egy teljes szerepjátékos környezet megírását jelenti, míg mi egyetlen szerepjáték-modul megírását kínáljuk” – mondta, majd kiemelte, hogy nem örülnek, amikor az emberek amiatt fejezik ki a csalódottságukat, hogy nem egy vámpíros GTA-val van dolguk, ahol bármit megtehetnek. Meglátjuk, hogy végül mennyire jön be az embereknek ez a fajta korlátoltság, mindenetre bízzunk benne, hogy ha más nem, legalább a hackelés megmarad az eredeti Bloodlines-ból.
A borítóképek forrása: Xbox Wire, The Chinese Room