A GameSpot online magazinnak John Carmack, Tim Willits, és az EA Partners részéről David DeMartini nyilatkozott a döntésről. A két részes interjú elérhető a portálon, itt csak a lényegről lesz szó. Carmack elmondta, hogy amint megszületett az új játék, és egyben az új franchise is, elkezdtek vele kilincselni a kiadóknál. Miután anyagi helyzetük megengedi, hogy saját maguk finanszírozzák fejlesztéseiket, a dolog nem volt égető, ráadásul ezzel sok gondot le is vettek a leendő kiadó válláról. Miután jó pár évet beleöltek a játék hegesztésébe, meghozták a „kemény döntést”, és csatlakoztak az EA Partners programhoz. Idézem a kódmágus őszinte szavait: „Meg kell mondanom: pár éve még azt gondoltam, hogy az EA a Gonosz Birodalom, az a vállalat, mely összeroppantja a kis stúdiókat... ha egy éve azt mondja nekem valaki, hogy megállapodunk az EA-vel, mint kiadóval, meglepődtem volna.”

És hogy mi történt most? Nos, a srácok leültek beszélgetni az EA Partners más szerződött cégeivel, többek között a Valve és a Harmonix/MTV Games embereivel, és szinte teljesen egyforma pozitív véleményeket hallottak. Carmack megdöbbent, mikor kiderült, hogy ez a program tulajdonképpen nem egy szokásos kiadási megállapodás, hanem egy egyedi szolgáltatáscsomag, mely a fejlesztőre van szabva, így a Valve-nek is külön csomagja van, a Cryteknek is, és nekik is egy másfajta lesz.

Természetesen adja magát a kérdés, hogy a Doom 4, vagy az új Castle Wolfenstein játék is e címke alatt jelenik-e meg. Nos, jelenleg csak egy címre szól a szerződés, a PC, Mac, Xbox 360 és PS3 platformokra érkező Rage-re. Ahogy Carmack elmondta: még semmi nincs eldöntve, de „a nem túl távoli jövőben elkezdünk házalni a Doom 4-gyel is”.