• Jövedelmező volt az EA üzleti éve
  • Főleg az élő szolgáltatások mentek jól

Az EA rekordévet zárt a 2022-es pénzügyi időszakban, a zárójelentés szerint a kiadó 7,515 milliárd dolláros nettó bevételre tett szert. Ennek 71 százalékát tették ki az élő szolgáltatásként működő játékok, ami 17 százalékkal több, mint tavaly. Az Apex Legends nettó foglalásai 40 százalékkal nőttek, a 12. szezon pedig rekordot döntött. Az EA játékoshálózata is 16 százalékkal nőtt, és összesen több mint 580 millió játékosfiókot ért el. Ebből több mint 150 millióért a FIFA-franchise a felelős, a FIFA 22 pedig minden idők legsikeresebb FIFA-játéka lett.

Mint látható, az élő szolgáltatások nagyon jól futnak, ami miatt viszont jogosan merül fel a kérdés: mit jelent ez az EA egyjátékos programjaira nézve, mint az új Mass Effect vagy a Star Wars Jedi: Fallen Order folytatása. Hiszen a stúdió hajlamos arra, hogy bármi áron a pénzhozó irányzatok felé terelje projektjeit, akkor is, ha annak semmi köze ahhoz az irányzathoz. Jó példa erre a Dead Space 3, amibe beleerőltették az online kooperatív módot és a mikrotranzakciót. E kérdésre Andrew Wilson vezérigazgató annyit mondott, hogy minden időt megadnak a fejlesztőiknek, hogy a legjobb minőségben prezentálhassák programjaikat.