Hamarosan érkezik a Diablo 3: Reaper of Souls legújabb frissítése, ami rengeteg újdonságot hoz majd magával. Lássuk ezeket szépen sorban!
Seasons és Leaderboards
Talán a legfontosabb, hogy végre bemutatkozik a Seasons névre keresztelt, várva várt rendszer, amely lényegében megegyezik a Diablo 2-ből ismert ladder-rendszerrel. Utóbbi egy ranglista volt arról, hogy kinek milyen tápos karaktere van. Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy erre a listára kerüljünk, egy új karaktert kell indítanunk, amelyiknél bepipálhatjuk, hogy úgynevezett Season hős legyen. Jutalmunk pedig nem csak az lesz, hogy ranglistán nézegethetjük a helyezésünket, hanem ennek köszönhetően egyedi legendary cuccok is eshetnek majd nekünk, valamint új achievementek is megjelennek számunkra. A Seasons mellett érkezik a Leaderboards rendszer is, ahol figyelemmel kísérhetjük saját és barátaink teljesítményét egyes területeken.
Greater Rifts
Régebben még Tiered Riftként emlegették a fejlesztők, de mostanra már kiforrottabb formát kapott a dolog. A Greater riftek a sima nephalem riftek egy speciális változatai, melyekbe úgy juthatunk le, ha teljesítünk egy hagyományos riftet. Ha ezekben leverjük a rift guardianokat, akkor eshet számunkra egy greater rift kulcs, amit az obeliszken használva nyithatunk meg greater rifteket. Érdekesség, hogy amennyiben partiban vagyunk, úgy minden játékostársunkat megkéri majd a játék, hogy áldozzon be egy kulcsot ő is, ha le akar menni a riftbe. Ez egyébként működni fog a hagyományos riftek esetében is.
A greater riftek különlegességei:
- Időre kell teljesítenünk a kipucolást.
- A legtöbb szörny nem dob semmilyen lootot, minden a rift guardiantól esik. Ennek köszönhetően nem kell időt pazarolnunk majd a tárgyak felvételére és eladására.
- A szörnyek erejüktől függően töltik fel a teljesítményjelzőt, tehát egy sima csontváz kevesebbet ér, mint egy hatalmas hústorony.
- Újraszületni csak checkpointon lehet, tehát a hullánkon és a városban nem.
- Nem teleportálhatunk rá játékostársainkra sem.
- Amennyiben sikerül teljesítenünk egy greater riftet, mielőtt az időnk lejár, továbbléphetünk egy magasabb nehézségi szintre is.
Legendary gemek
A greater riftek teljesítése nehéz lesz, de a jutalom nem marad el. Megjelennek a játékban a legendary gemek, melyek részletéről egyelőre nem sokat árultak el a fejlesztők. Az viszont már biztos, hogy végtelen mennyiségben fejleszthetők lesznek további riftek teljesítésével, és csak amulettekbe és gyűrűkbe pakolhatjuk őket.
Játékmenet
Rengeteg minden változik a játékmechanika tekintetében is. Az egyik ilyen a monkokat és a demon huntereket érinti, miszerint teljesen átalakul az, hogyan kapják a bónuszokat a dexterity után. A patch érkezésével például minden egyes dexterity pontért armor és nem dodge értéket kapnak, ami jóval biztosabb védelmet jelent számukra egyes esetekben. Ezen kívül változik a gyógyulás mechanikája is. A health globe-ok kevesebb életerőt töltenek majd vissza, viszont a life on hit és life regeneration értékek ezt kompenzálni fogják.
A 2.1.0-s patch lassan elérhető a PTR szervereken, ami azt jelenti, hogy 2-3 héten belül biztosan befut a végleges változat is. További részleteket itt olvashattok a témáról.