Az Activision, az EA, és az Ubisoft is az évenkénti folytatások rabja, melyek megölik az innovációt, és a sorozatokat futószalagon gyártott termékekké teszik, melyeknek minősége nem egyszer megkérdőjelezhető (Assassin's Creed: Unity, valaki?).

Josida Suhei, a Sony Worldwide Studios ura erős véleményt fogalmazott meg a DICE Summit 2015 című rendezvényen. Elmondta, hogy nem szereti, sőt utálja az évenkénti szériákat. Véleménye szerint nehéz összeegyeztetni a marketingesek és a pénzemberek, valamint a fejlesztők elvárásait egy-egy játékkal kapcsolatban. Előbbiek pénzéhsége félreértésekhez és késésekhez is vezethet.

Húsz évvel ezelőtt, a PlayStation korai napjaiban a folytatásokban kidobott pénzt láttak, melyek nehezen térülnek meg, és nem is érik el az eredeti játék minőségét. A marketingesek azonban felismerték az évenkénti folytatásokban rejlő lehetőségeket, és elkezdték erőltetni, ugyanakkor azt nem vették figyelembe, hogy az idő előrehaladtával egyre hosszabb folyamattá vált egy program elkészítése. A marketingesek nem értik a fejlesztés folyamatát, emiatt vannak évenként megjelenő Call of Duty-k és Assassin's Creedek, amelyekkel profitot akarnak termelni, de ez néha nem sikerül. Tiszteli és becsüli ezen sorozatok fejlesztőt, ugyanakkor azt kívánja, bárcsak ne lennének évenkénti megjelenések.

shuheiyoshida.jpg