Újabb érdekes jóslat látott napvilágot a Grand Theft Auto-széria jövőjével kapcsolatban: Obbe Vermeij, a Rockstar Games egykori technikai vezetője szerint a GTA 7 fejlesztése olcsóbb lehet, mint a jelenleg készülő, minden idők legdrágább játékának tartott GTA 6-é – méghozzá a mesterséges intelligencia fejlődése miatt.

Vermeij a KIWI TALKZ podcast vendégeként beszélt arról, hogy szerinte a következő években a videojáték-fejlesztés jelentős részét átveheti a generatív AI. A korábban a GTA Vice City-n, San Andreason és a GTA 4-en is dolgozó szakember nem vitatja, hogy a GTA 6 még a "régi iskola" szerint, rengeteg pepecselős kézi munkával készül, de hiszi, hogy a GTA 7-nél már sokkal több feladatot bízhatnak majd a Rockstar fejlesztői a nagy nyelvi modellekre és az egyéb mesterséges intelligenciára. Példaként említette, hogy akár a jelenetek, karakterek, sőt, a párbeszédek első verzióit is AI generálhatja, így a fejlesztőknek csak a kreatívabb, magasabb szintű munkára kellene koncentrálniuk, ezzel időt és erőforrást spórolva. Ez pedig nyilvánvalóan nemcsak a Grand Theft Auto-szériát, de a komplett játékipart érinti majd, vagyis, ha költségvetésről van szó, nem valószínű, hogy egyhamar kihívóra talál majd a GTA 6.

A szakember szerint tehát a GTA 6 költségvetése minden eddigit felülmúl, abszolút rekorder a teljes játékiparban, de a következő rész már nem feltétlenül lesz drágább, sőt, az AI miatt akár olcsóbb is lehet. Érdemes megemlíteni, hogy korábban a Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick is ejtett már el hasonló nyilatkozatokat a nagy nyelvi modellekkel kapcsolatban, vagyis nyilvánvaló, hogy ő sem ódzkodik feltétlenül a használatuktól. Zelnick is elismeri, hogy az AI-eszközök már jelenleg is komoly teret nyertek az iparban, a használatuk pedig egyre elterjedtebb lesz, de az igazán nagyszerű játékokhoz mindig elengedhetetlen lesz a valódi emberi kreativitás.

Borítóképek forrása: Rockstar Games