• Át kellett alakítani a játékmenetet
  • Mert senkit nem érdekelt a nyílt világ
  • És csak egy megadott pont után mentek

A The Legend of Zelda: Breath of the Wild ma már megkerülhetetlen alapköve a videójátékoknak. Hatalmas siker volt, több mint 29 millió példányban kelt el, miközben a kritikusok és a játékosok is elismerő szavakkal illették. Még az OpenCriticen is a legmagasabbra értékelt játék lett, amikor 2017-ben megjelent – azóta amúgy a folytatás, a Tears of the Kingdom letaszította. Ahogy az összes játék, úgy a Breath of the Wild is kapott tesztelői fázist, amikor random emberek lehetőséget kaptak játszani vele és a vélemények alapján a Nintendo még tudott faragni a játékmenetből itt-ott. Japánban volt a fejlesztői konferencia, ahol bemutatták a játékot, azonban erről nem sok nyom maradt fenn az interneten – és ennek megvannak az okai.

Az egész ugyanis katasztrofálisan sikerült. A legtöbb játékos nem szakadt le az ösvényről, hogy felfedezze a Breath of the Wild világát. Megláttak egy tornyot a távolban, és szorosan követték az oda vezető utat, ami azt jelentette, hogy simán kihagyták a játék központi elemének tekinthető "menj bárhová, csinálj bármit, és alkosd meg a saját történetedet" részt, amire az egész programot felhúzták. Az egész így egy szimpla sétálószimulátorra hajazott, viszont a Nintendo gyorsan eszközölt pár frissítést. Elkezdték korlátozni a látóteret, ami rákényszeríti a játékosokat, hogy a közvetlen környezetüket is fedezzék fel. Ugyanezt a módszert később az Elden Ring is alkalmazta.