Az Assassin's Creed Shadows-t annak idején a Ubisoft nagy megmentőjeként ünnepelték, mikor kiderült, hogy egy hajszál választja el a franciákat attól, hogy csődbe menjenek. Bár a játék tisztességesen fogyott, nem tudta megmenteni a Ubisoftot, akiknek végül a Tencenttel kellett társulniuk, hogy elkerülhessék a csődeljárást és egyáltalán labdába tudjanak még rúgni a játékiparban. Ettől függetlenül az Assassin's Creed Shadows egy nagyon korrekt AC-rész lett. Látszik, hogy jót tett neki a többszöri halasztás, mivel sikerült olyan tökéletesre csiszolni a végeredményt, hogy az kimagasló ettől a kiadótól. Ennek ellenére sokan azt állítják, hogy a felénél otthagyták az Assassin's Creed Shadows-t, mert úgy érezték, egyszerűen kiégtek ebből a játékmenetből.

A NeoGAF egyik fórum-topikjában a rajongókat arról kérdezték, hogy befejezték-e a Shadows-t, így két hónappal a megjelenése után. A legtöbb AC-rajongó azt állította, hogy bár az első néhány óra lenyűgözte őket, a játék utána unalmassá vált és inkább elkezdtek mással játszani. A legtöbb játékos dicsérte a kiváló látványvilágot és az időjárási rendszert, de a karakterekkel már nem voltak ennyire elégedettek. Egyesek azt állítják, hogy azért adták fel a kalandozást a feudális Japánban, mert szimplán kiégtek. Ez viszont nem feltétlenül a Shadows hibája, hanem sokkal inkább a Ubisoft mentalitásáé. Mióta az RPG műfaj felé mozdultak el, óriási térképeket és 100+ órányi tartalmat kapunk, DLC-kel és szezonális eseményekkel megtámogatva (lásd: a korábbi Valhalla fesztiválok), amitől sokan ma már úgy érzik, hogy egyszerűen telítődtek ezzel a fajta játékmenettel és történetmeséléssel.