
- Kodzsima a Death Stranding 2-ről beszélt
- Ha egyszer lesz folytatás, teljesen más szemszögből állna neki
Kodzsima Hideót lehet utálni vagy szeretni, megosztó személyisége mellett a játékai is hasonlóan polarizálják a játékostársadalmat és nem kivétel ez alól Death Stranding sem. Az alkotó a játék megjelenése óta mesélt már terveiről, egyebek mellett filmen és horrojátékon is töri a fejét, a Vulture beszámolójában pedig ejtett pár szót egy esetleges Death Stranding 2-ről is.
A Norman Reedusszal közeli barátságba került direktor szerint ha egyszer egy folytatásra kerülne sor - melyről egyébiránt már kifejezte, hogy nem tartja kizártnak - akkor teljesen nulláról kezdené újra, abszolút az alapoktól építkezne ismét. Ennél többet nem mondott, de múltbéli munkásságát ismerve a központi téma maradna ugyanaz, de a játékmenetre csak nyomokban ismerhetnénk rá.
Ha viszont valamit tényleg nagyon sokan nem szeretnek, az rányomja a bélyegét az eladásokra. Ennek most kézzel fogható bizonyítéka is van, mert a Death Stranding már a megjelenése hetében sem tudott a dobogó tetejére állni, a második héten már a legjobb tízbe sem fért be, most pedig - a karácsonyi hajrá első hetében - tovább esett, a 33. az eladási statisztikában. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy milyen költségvetéssel készült, túl nagy bukta ez ahhoz, hogy máris a második részről beszéljünk, mert azt valakinek meg is kellene finanszíroznia. Mivel láthatóan a Sony is elengedte a címet, nem sok esélyt látok arra, hogy ők lesznek a fejős tehenek a következő résznél, ha valóban elkészítik.
Az általad említett autós-motoros versenyjátékok sok szempontból más megítélés alá esnek. Először is van egy biztosnak mondható vásárlóbázisuk, ami nem hatalmas, de azért lehet vele számolni. Emellett egy ilyen játék (a Forzát és a Gran Turismot kivéve) tizedannyi pénzből készül, mint egy átlagos Sony exkluzív, így természetesen bevételben sem kell olyan nagyot villantania ahhoz, hogy rentábilis legyen egy következő rész elkészítése.
Megmondom őszintén nem nagyon ismerem Kojima többi játékát (az MGS széria nekem pl teljesen kimaradt), de nekem ő olyan alkotónak tűnik, akit nem az hajt, hogy az eladási listák élén legyen, épp ellenkezőleg, nagyon is rétegjátékokat készít, történetet akar mesélni (vagy filmet rendezni). Ez eléggé szembemegy az úgymond nyugati AAA fejlesztőkkel, ezért sem értik sokan, akik csilli-villi fps-eken nevelkedtek. Kb olyan mintha Tarkovszkij filmjeit hasonlítanánk a Marvel filmekhez. Csak azért mert az utóbbinak sokkal nagyobb és hangosabb a rajongóbázisa, attól az előbbi még nem lesz rosszabb.
Egyébként nekem az a metacritices 5.2 is inkább csak egy hangos kisebbségnek tűnik (egyébként ott is 2x annyi a pozitív visszajelzés mint a negatív), én a legtöbb játékostól (akik tényleg végig is vitték, nem csak videókat láttak róla) pozitív visszajelzéseket olvastam/hallottam és eddig nekem is pozitívak a tapasztalataim. Szóval én nem látom, hogy miért ne lehetne folytatás. (Jó, nyilván, ha nem lesz aki finanszírozza, akkor semmi nem lesz belőle)
Ha viszont valamit tényleg nagyon sokan nem szeretnek, az rányomja a bélyegét az eladásokra. Ennek most kézzel fogható bizonyítéka is van, mert a Death Stranding már a megjelenése hetében sem tudott a dobogó tetejére állni, a második héten már a legjobb tízbe sem fért be, most pedig - a karácsonyi hajrá első hetében - tovább esett, a 33. az eladási statisztikában. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy milyen költségvetéssel készült, túl nagy bukta ez ahhoz, hogy máris a második részről beszéljünk, mert azt valakinek meg is kellene finanszíroznia. Mivel láthatóan a Sony is elengedte a címet, nem sok esélyt látok arra, hogy ők lesznek a fejős tehenek a következő résznél, ha valóban elkészítik.
Az általad említett autós-motoros versenyjátékok sok szempontból más megítélés alá esnek. Először is van egy biztosnak mondható vásárlóbázisuk, ami nem hatalmas, de azért lehet vele számolni. Emellett egy ilyen játék (a Forzát és a Gran Turismot kivéve) tizedannyi pénzből készül, mint egy átlagos Sony exkluzív, így természetesen bevételben sem kell olyan nagyot villantania ahhoz, hogy rentábilis legyen egy következő rész elkészítése.
Mert ha második rész helyett azt mondta volna, hogy a játékosok visszajelzése egyértelművé tette végre számára, hogy nem sikerült olyan játékot készítenie, amilyet szeretett volna, és ezért meg akarja próbálni újra, azt még el tudnám fogadni.