Kojima számára már nem kihívás lopakodós játékot fejleszteni, de a Physint-tel más a helyzet

A mester a saját elmondása szerint már álmából felriasztva is simán összedob egy lopakodós játékot, de a Physint több szempontból is hatalmas szintlépés lesz.

Úgy néz ki, hogy egy életnyi Metal Gear után Hideo Kojima számára a lopakodás már nem jelent kihívást, jöhet a következő szint! A modern sunyulós játékok atyja és a játékipar rezidens őrült zsenije a japán ananwebnek adott interjúban azzal poénkodott, hogy egy kémkedős, lopakodós játékot ma már reflexből, álmából felriasztva is össze tudna dobni. Mert hiszen a koncepció egyszerű: van egy beszivárgó katona, aki ha lebukik, lelövik, így hát nincs más dolgod, mint egyesével leszedni az ellenfeleket észrevétlenül. És Kojima szerint ennyi a recept, ebből már önmagában is szórakoztató játék lesz. De a japán mestert pont ez a sablonosság zavarja: szerinte ebben már nincs igazi kihívás a számára, ezért a Physint-be új trükköket és szerkezeti "gimmickeket" akar beépíteni, hogy kilépjen a jól bejáratott Metal Gear-sémából.

Többször is hallottunk már tőle ilyesmit, de a Physint-et Kojima kifejezetten olyan projektnek szánja, amiben "elmosódnak a határvonalak" a film és videojátékok közt – nemcsak a prezentáció, de a szereplőgárda és a nagyobb stáb szintjén is, hiszen Kojima kifejezetten hollywoodi filmes szakemberek bevonásával készíti a játékát. Nem részletezi, hogy ez konkrétan full motion videós betéteket, live action jeleneteket vagy csak extrém filmszerű látványvilágot jelent, de a Death Stranding 2 vizuális szintjét látva simán benne van, hogy már pusztán a prezentációjától olyan lehet a Physint, mintha egy interaktív mozifilm pörögne a képernyőn.

És nem ez jelenleg az egyetlen ilyen jellegű próbálkozása. Miközben a Sony támogatásával kerül majd tető alá a Physint, Kojima az Xbox brigádjával is összebútorozott. Mert amíg a régi Metal Gear-rajongók érthető okokból a beszivárgós zsáner nagy újjászületését várják a Physint-től, Kojima közben az OD-val egy teljesen más irányba is tapos. A PT örököse a legutóbbi bemutató alapján szintén abszolút filmszerű anyag lehet, és mivel a két projekt olyan színészeket mozgat majd a képernyőn, mint Sophia Lillis, Hunter Schafer, Udo Kier, Charlee Fraser, Minami Hamabe és Don Lee, lehet, hogy lassan érdemes lesz a legendás játéktervezőre inkább filmrendezőként gondolnunk.

Borítókép forrása: PlayStation