• A Frictional Games a jövőben visszavesz a horror-elemekből
  • Így megeshet, hogy az Amnesia: The Bunker volt az utolsó, amit ebben a műfajban készítettek
  • Erről a csapat kreatív igazgatója, Thomas Grip beszélt
  • Ahogy azt is elmondta, hogy ők már nem az indie kategóriába tartoznak

A svéd Frictional Games csapatáról már a Penubra: Overture után tudható volt, hogy fényes jövő előtt áll, mégis a 2010-es Amnesia: The Dark Descent rakta fel a stúdiót a térképre, amely máig a pszichológiai horrorok egyik csúcsának mondtató. Az említett alkotásokban bemutatkozott mechanikákat (az interakció menete, fizikára épülő fejtörők, jegyzetekkel kibontakozó történet, satöbbi) aztán az összes későbbi alkotásukban felhasználták a fejlesztők, ahogy a vérfagyasztó műfajtól sem szakadtak el soha, legutóbbi próbálkozásuk, az Amnesia: The Bunker pedig ismételten nem okozott csalódást a félelemre vágyó rajongóknak. Könnyen lehet viszont, hogy nem kapunk több hidegrázós kalandot a cégtől, annak kreatív igazgatója, Thomas Grip ugyanis elárulta, hogy a jövőben elkezdenek letértni a járt útról.

Grip úgy fogalmazott, hogy "visszavesznek kicsit a horror-elemekből", ami persze nem jelenti azt, hogy egyszer sem ugrunk majd ki a székből, de egyáltalán nem a félelemkeltésen lesz a hangsúly. Helyette az érzelmek átadására fognak törekedni, a vezető ugyanis úgy véli, hogy minden egyes alkotásukban az immerzió és az érzelmek kiváltása volt a legfőbb cél. Mindennek remek táptalaja az általuk képviselt zsáner, ugyanakkor hozzátette, hogy más műfajokban is el tudják mesélni azokat a történeteket, amelyeket szeretnének. Az interjú későbbi részében arról is beszélt, hogy – dacára a csapat létszámának és a fejlesztési költségeknek – nem tekinti indie stúdiónak a Frictional Games-t, mivel úgy véli, hogy mindig a lehető legjobb minőségre törekednek, és ez akkor is így lesz, ha egy olyan műfajban próbálnak szerencsét, amit AAA fejlesztők uralnak. Mivel eddig sem nagyon okoztak csalódást, bízzunk benne, hogy kifizetődő lesz az új irány.