Napokon belül debütál az Outcast – A New Beginning, amely 20 évvel a legendás előd, az 1999-ben megjelent Outcast után veszi fel a fonalat, ám annak ismerete nem szükséges a történet megértéséhez – legalábbis a programot fejlesztő Appeal Studios elmondása alapján. Most kiderült, hogy az Outcast 2 fejlesztése során nagyon sok inspirációt merítettek a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-ból, elsősorban a bejárható terület tekintetében.

"Amikor elkezdtük megtervezni, hogy miről fog szólni a játék, úgy döntöttünk, hogy az egyik kulcspont az lesz, hogy teljes szabadságot adjunk a játékosoknak" – mondta Pablo Coma játékigazgató. "Egy rövid prológus után szó szerint bárhová mehetsz a világban, ami azt jelenti, hogy tetszőleges sorrendben segíthetsz az őslakosoknak, mivel a játék nem zárja le a távoli helyszíneket". Nem lesz tehát fejlődési-szinthez kötve, hogy merre mehetünk a térképen, így minden teljesen szabadon fedezheti fel az Outcast – A New Beginning hatalmas világát. A felfedezés mellett persze a harcok is jelentős szerepet kapnak a kaland során, szóval a lövöldözés szerelmesei sem fognak unatkozni.