A legtöbb műfajban kiemelten fontos szerepük van a helyszíneknek, melyek alapjában határozzák meg, mennyire szórakoztató az adott játék, a fejlesztőknek ráadásul két komoly szempontnak is meg kell felelniük.

Az egyik a hangulat, vagyis hogy az adott helyszín milyen atmoszférát sugároz, ami nagyrészt a vizuális kidolgozáson múlik, és közvetlen befolyása van a játékost ért élményekre. A másik pedig már a mechanikai réteg, vagyis a konkrét pályadizájn: az, hogy miként épül fel az adott helyszín, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az egyes pályák, illetve mennyire van szoros viszonyban a kialakítás a játékmenet fontos elemeivel.

Vannak olyan alkotások, ahol mindkettő kiemelkedő - gondoljunk csak a Dark Souls-játékokra, melyek tele vannak első pillantásra is emlékezetes helyszínekkel, ugyanakkor a pályadizájn tekintetében is a legszűkebb elitben vannak, nem véletlenül emelik ki olyan gyakran ezt az aspektust. De általánosságban nem ez a jellemző, a legtöbb játékban valamelyik nagyobb hangsúlyt kap.

Nektek melyik a fontosabb? Az, hogy egy helyszín a látványával és a kisugárzásával már első pillantásra magába szippantson? Vagy maga a pályadizájn, ami ha kellően ötletes és izgalmas, akkor még hosszú évek múltán is fel tudja idézni az ember az egyes szakaszokat? És miért pont az egyik vagy a másik?

Osszátok meg velünk véleményeteket kommentben vagy a levrov@pcguru.hu címen - a legjobb, legérdekesebb írásokat visszaolvashatjátok majd a PC Guru júliusi számában!

levrov-palyadizajn.jpg