Egy nemrégiben készült interjúban Dan Houser, a Rockstar Games egyik alapítója elárulta, hogy miért mindig az Egyesült Államok volt a Grand Theft Auto (GTA) sorozat helyszíne. Oké, nem mindig, hiszen a GTA: London kivételt képezett ez alól, de ez volt az egyetlen eset, mikor a legendás széria elhagyta az USA határait. Houser szerint a Grand Theft Auto DNS-ében benne van ez az egész amerikai életérzés és annyira uralkodik a sorozaton, hogy szerinte teljességgel kizárt, hogy más országban is működjön a formula. Megjegyezte, hogy a Londonban játszódó mellékág inkább csak egy „kísérlet” volt arra vonatkozóan, hogy felmérjék, vajon bejön-e a játékosoknak? Houser „aranyosnak és szórakoztatónak” nevezte ezt a spinoff-játékot.
Érdekesség, hogy a Fallouttal például ugyanez a helyzet. 2024-ben Todd Howard megerősítette, hogy a Fallout egyszerűen nem létezhet az Egyesült Államokon kívül. A retro futurisztikus ábrázolásmód összemosva az 1950-es és 1960-as évek Amerikáját idéző hangulattal valóban a Fallout DNS-ébe ivódott, és valami hasonló a helyzet a GTA-val is. Dan Houser szerint rengeteg helyet lehet még kiparodizálni az USA-n belül – a következő például Florida lesz, hiszen a jól ismert Vice City-be utazhatunk. Csak megjegyeznénk, hogy a GTA 5-ben a két rövidebb kitérő erejéig szereplő North Yankton például Észak-Dakota alapján készült, szóval akár a GTA 7-ben simán lehetne egy északi (vagy akár kanadai) setting. Hatalmas hegyek, havas táj, lepukkant kisvárosok… tökéletes helyszín lehetne egy GTA-hoz! De erre majd visszatérünk a GTA 6 után!
A borítókép illusztráció


