• Akár FPS is lehetett volna a Gears of War 4
  • Ha az Epic-nél marad az IP
  • Erről Cliff Bleszinski beszélt

A Gears of War-széria (ami most már szimplán csak Gears) mindig is a TPS kategóriát képviselte (mármint ami a fősodort illeti), ráadásul nem is akárhogy, hiszen a ma már szinte minden külső nézetes lövöldében alkalmazott fedezékrendszert lényegében az Epic találta fel a 2006-ban debütált első résszel. A mostanra leginkább a Fortnite-ról ismert stúdió egészen a 2011-es harmadik részig bábáskodott az Xbox egyik legnagyobb húzóneve felett, a Microsoft ugyanis 2014-ben megszerezte az IP-t, azóta pedig a The Coalition felel a szériáért – jobbára sikerrel. Ha viszont az Epic Games-nél maradtak volna a jogok, könnyen lehet, hogy egészen más irányba terelik a franchise-t.

Minderről az első három rész vezető tervezője, Cliff Bleszinski (avagy Cliffy B) beszélt az XboxEra legújabb podcastjében. A legendás alkotó elmondta, hogy még egy FPS műfajban induló negyedik epizód is megfordult a fejében. "El tudod képzelni, hogy milyen lenne belső nézetből szétfűrészelni egy Locustot?" – viccelődött a dizájner. Cliff szerint a név megszerzése után az volt Phil Spencer legnagyobb óhaja, hogy a következő rész térjen vissza az első felvonás kissé horrorisztikus hangvételéhez, ami végül sikerült is, hiszen a Gears of War 4 sokban hasonlított a széria legelső darabjára. Természetesen már gőzerővel készül a Gears 6, melynek munkálátaiba a Gears of War 2 írója és társrendezője, Joshua Ortega is besegít majd.