• Több, a régi trilógián dolgozó fejlesztő is visszatért a Bioware-hez
  • Hogy az új Mass Effecten dolgozhasson
  • Talán a Mass Effect Andromeda sem lesz elfelejtve

A TGA 2020 alkalmából mutatkozott be a jelenleg még a fejlesztés korai szakaszában lévő, új Mass Effect játék, amiben láthattunk döglött Kaszást és egy ismerős arcot, Liarát, a kezdetben kissé naiv asari régészt, aki a Mass Effect trilógia végére az ismert világegyetem legkeményebb információbrókere lett.

tga-2020-mass-effect-ime-az-uj-resz-elso-teaser-videoja-benne-egy-ismeros-arccal.jpg

A trailer után a projekt vezetője, Michael Gamble több tweetet is közzétett, amivel valószínűleg az volt a szándéka, hogy bebizonyítsa, az új felvonás jó kezekben van. Kiderült, hogy az eredeti trilógia több alkotója is visszatért a Bioware-hez, hogy az új Mass Effecten dolgozzon.

Újra a fedélzeten van Dusty Everman, aki „életre keltette az eredeti Normandy-t”, és visszatért a trilógia átvezető videóinak rendezője, Parrish Ley is. Valamint újra a csapat tagja Brenon Holmes, ő az első három rész játékmenet rendszerén dolgozott, és az új epizód esetében szintén hasonló feladatokat fog ellátni. Rajtuk kívül visszatért még a Mass Effect eredeti művészeti vezetője, Derek Watts is.

Persze az, hogy a régi trilógia készítői dolgoznak az új felvonáson, még nem szavatolja a játék minőségét, de mindenképpen megnyugtató, hogy olyan emberek kezében van a program, akik tudják, mitől lett a Mass Effect olyan, amilyen.

Érdekesség még, hogy többen is érdeklődtek afelől Twitteren, hogy az új játékban foglalkoznak-e a Mass Effect Andromedában félbe maradt dolgokkal, illetve a trailer elején látható két galaxis nem-e arra utalás, hogy az új felvonás egyszerre lesz az Andromeda és a trilógia folytatása. Gamble erre csak annyit felelt, hogy a két galaxist szándékosan tették bele, de azt, hogy tényleg mindkét vonal folytatása lesz-e a játék, arra csak annyit felelt, hogy „ki kell várnunk, és meglátjuk”.

És most hadd spekuláljak egy kicsit. Alapvetően nem lenne nehéz összekötni a két galaxis történetét, és erre a feladatra pont a trailerben feltűnt Liara remek lenne. Egyrészt, asariként 1000 évig is elél, így ő azon eredeti szereplők közé tartozik, aki még vígan élhet a Mass Effect Andromeda idején, ami 600 évvel játszódik a trilógia után. Másrészt Liara, a régi csapatból egyedüliként kapcsolódik az Andromedához, ugyanis a Ryder ikrek apja több üzenetet is váltott vele, amiket meghallgathatunk, így például a Pathfinder tőle tudhatja meg, mi történt a Tejútrendszerben, és mi az Androméda Iniciatíva igazi célja.

Szóval Liara tud az Iniciatíváról – még ha ez a trilógiából nem is derül ki, bár ki tudja, lehet, hogy a Mass Effect Legendary Editionben már elrejtenek egy-két utalást erre. Sőt a Ryder ikrek is tudnak Liaráról, így az asari kisasszony, vagyis ekkor már mátriárka, remek összekötő kapocs lenne akár úgy, hogy az Arkok után ered valamilyen okból, akár úgy, hogy az Iniciatívában lévők valahogy visszajutnak a Tejútba. Hogy ez lehetséges lenne?

Inkább azt írnám, hogy nem kizárt. Egyrészt, míg az Arkok és a Nexus 600 évig repült az Androméda galaxis felé, addig a Tejútban nem állt meg az élet (ha csak nem utasította vissza Shepard csillagtöki ajánlatát, mert abban az esetben a fejlett civilizációk élete satufékkel állt meg). 600 év alatt pedig eljuthattak olyan fejlettségi szintre, amivel vagy képesek már jelentéktelen idő alatt átszáguldani a galaxisok közti sötét űrön, vagy feltaláltak olyan térköz reléket, amikkel át lehet ágyúzni a hajókat az Andromédába, hogy aztán ott is felépítsenek egy hasonló relét – és a kiszivárgott koncepciós rajzok egyikén láttunk is egy épülő relét.

Persze mindez csak spekuláció, és egyelőre az sem biztos, hogy ha a készítők visszatérnek valamilyen formában a Tejúthoz és a régi szereplők némelyikéhez, kanonizálják-e a Mass Effect 3 négy lehetséges befejezése közül az egyiket, vagy sikerült megoldani, hogy mindegyik megmaradjon.