Mi a PC Gurunál jellemzően csak akkor számolunk be a mobiljáték-piac fontosabb híreiről, ha annak van némi vonzata a nagyobb játékipar egészére nézve is, de be kell látni, hogy ha a teljes üzleti szegmenst nézzük, akkor bizony a PC-s és konzolos piac már rég a szektort leuraló mobiljátékok mögött kullog. Az okostelefonok megszületése óta rohamosan növekszik a piac, és továbbra sincs kilátásban a megtorpanás ideje. Nem is csoda, hiszen a NewZoo legfrissebb nemzetközi piackutatása szerint idén már legalább 3 milliárd játékost tudhat magának a mobiljátékok piaca (a Takrevol szerint akár 3,3 milliárdot!), vagyis lassan, de biztosan afelé araszolunk, hogy a globális népesség fele aktív játékos legyen a zsebben elférő platformokon.

Ez pedig rekorddöntő éves bevételt jelent. A NewZoo becslései szerint 2025 év végére a mobiljáték-piac meghaladja majd a 100 milliárd dolláros összbevételt, de az ennél is optimistább piackutatók akár 120-130 milliárd dollár közé becslik az iparágba felhasználói fizetésként befolyó végösszeget. Évente pedig 5-10%-kal nő a teljes mobiljáték-piac, vagyis az elmúlt évek számai nem csupán poszt-Covid anomáliák voltak – továbbra sincs megállás.

depositphotos780915642l.jpgKép forrása: Depositphotos - Alla Sarebrina

Természetesen ezeket az elképesztő méretű pénzösszegeket nem elsősorban a játékeladások, hanem a jellemzően free-to-play címek játékbeli mikrotranzakciós vásárlásai teszik ki. A bevételek 80%-a free-to-play játékokból érkezik, és habár évről évre a játékletöltések száma kis mértékben csökkent, a mikrotranzakciós bevételek csak növekednek, ahogy a hibrid monetizáció (például reklámokkal megtámogatott játékok) is.

Azt pedig jól szemlélteti, hogy mekkora pénznyomda lehet egy-egy cím, hogy milyen becsült végösszegekkel zárja majd 2025-öt a néhány legnagyobb mobilos fenomén. A Honor of Kings nevezetű MOBA önmagában 2,5 milliárd dolláros bevétellel zárhatja az évet, de a PUBG Mobile is 2 milliárd fölé kerülhet az év végéig. 1,8 milliárd dollárra becsülik a Genshin Impact éves bevételeit, de egy-egy milliárdot simán elköltenek a játékosok a Candy Crush Sagára és a Robloxra is.

Csak hogy kontextusba helyezzük az egészet: a Sony 2022-ben 3,6 milliárd dollárért vásárolta fel a komplett Bungie stúdiót, annak teljes munkaerejével, IP-katalógusával, a live service sikerjátékával, a Destiny 2-vel együtt. Ugye már kapizsgáljátok, hogy a Destiny: Rising miért mobilra jelent meg pár héttel ezelőtt?

Borítóképek forrása: Depositphotos - thx4stock