A modon dolgozó csapat persze nem készült el ennyi idő alatt sem: a 14-én érkező pakk csak a játék felét tartalmazza majd, úgy 8-10 játékóra magasságáig -- az utolsó feldolgozott pálya a Lambda Core, az azt követő részek, úgy, mint a Xen dimenzió, csak később lesznek elérhetők.
Ennek oka a fejlesztők szerint az, hogy a Xen pályáit átdolgozzák, így azok már mint teljesen saját munkák jelennek majd meg. Ez persze nem újdonság, a srácok többször elmondták, hogy bár a Black Mesa: Source az első Half-Life remake-je, nem 1:1-ben feldolgozásról van szó, igenis szabadon bánnak majd pár ötlettel és elképzeléssel.
Egy biztos: ha 14-én megjelenik a Black Mesa: Source első fele, e sorok írója töredelmesen bocsánatot kér, mert sosem hitte, hogy egy ilyen ambiciózus vállalkozás valaha napvilágra kerül. Mindemellett pedig egy emberként szurkolunk a csapatnak, hogy a Valve mindannyiuknak munkát ajánljon -- megérdemelnék, annyi szent!