Emlékeztek még a Black Mesa: Source-ra? Ez az a projekt, amit egy kis, lelkes csapat indított azzal a céllal, hogy kipofozzák az eredeti HL-t. A 2004-ben bejelentett mod fejlesztése a kezdetekben még egészen jól haladt, a 2008-as első trailer láttán pedig keresni is kellett az állunkat, olyan jó munkát végeztek a srácok, ám azóta semmit sem hallottunk a játékról.

A fejlesztést vezető Carlos Montero a Rock Paper Shotgunnak adott interjújában elárulta: túl nagy fába vágták a fejszéjüket, a helyzetüket pedig tovább nehezítették olyan ígéretekkel, amiket képtelenek voltak betartani. A helyzet az, hogy nem készíthetnek egy egyszerű átiratot, hiszen a szerzői jogok miatt ez illegális, így lényegében egy remake-en dolgoznak, amihez több mint 2000 egyedi modellre és megrendezett jelenetre, valamint 6500 sornyi dialógusra van szükségük.

A csapat célja az, hogy a játékuk minden szempontból Valve-minőségű legyen, ám ez egy roppant nehéz feladat, s maguk sem tudják, hogy mikor lesznek kész vele, az viszont biztos, hogy nem ígérnek semmit, sőt már azt is megbánták, hogy annak idején kiadták azt a videót, hiszen csak ártott nekik. A munkálatok ezentúl szépen csendben folynak majd, s csak akkor adják ki a játékot, ha az kész.