Június 30-án lezárult az EA idei első üzleti negyedéve, és a jelentés alapján biza nincs okuk panaszra, minden téren növekedést értek el. A húzónevük továbbra is a Battlefield-franchise, azon belül is a Battlefield 4, amely még mindig igen népszerű. Bár az nem derült ki, hogy ennek a programnak hány játékosa van, a komplett széria jelenleg 11,5 millió felhasználóval bír.

Akik azt gondolnák, hogy a Star Wars: Battlefrontnak leáldozott, tévednek, legalábbis a jelentés alapján a tavaly megjelent játék még most is 6,6 millió játékossal bír, amihez valószínűleg nagyban hozzájárulnak az újabb és újabb ingyenes és fizetős tartalmak. A Madden NFL 16 sem teljesít rosszul, 20%-os növekedést mutat.

Az EA a dollárok terén is igen jól áll, 1,27 milliárd a bevételük, ami szintén emelkedés az egy évvel ezelőtti 1,2 milliárdhoz képest. A jelentés szerint a bevétel 54%-a a digitális piacból folyt be, ami 689 millió dollárt jelent (tavaly ugyanez még 623 millió volt).

A digitális piacot részelemekre bontva láthatjuk, hogy az EA miért hajt annyira a DLC-kre. Az extra tartalmak ugyanis 300 millió dollárt hoztak a konyhára, ehhez képest a teljes játékok letöltése „csupán” 137 millió dollárt tejelt. 87 millió jött az EA Access és az Origin Access előfizetésekből, míg 165 millió a mobil szektorból áradt be.

Blake Jorgensen, az EA pénzügyi vezetője szerint a mobilos bevételek nagy része a FIFA Ultimate Teamnek és a Star Wars: Galaxy of Heroesnak köszönhető. Az úriember azt is elmondta, hogy e két játék mellett az NBA LIVE Mobile is bizonyítja, hogy képesek nagyfokú sikereket elérni ezen a piacon is.

Andrew Wilson vezérigazgató pedig már a jövőbe tekint, és nagy lehetőségeket lát a PS4 Neóban és az Xbox One Scorpioban, amik szerinte alaposan kitolják majd a konzolok élettartalmát. Emellett megerősítette, hogy egyaránt dolgoznak a virtuális és a kiterjesztett valóságra épülő címeken. Ezek közül az egyik ugye a Star Wars Battlefront: X-Wing VR Mission, amit az E3-on jelentettek be PlayStation VR-ra – Wilson szavaiból ítélve az EA e platform mellett elkötelezte el magát.

Ami a kiterjesztett valóságot illeti, a cég egyelőre érdeklődve figyelik a Pokémon GO-t és annak hatásait, üzleti lehetőségeit. (Hm… Mass Effect GO, Battlefield GO, Star Wars GO?)