Úgy tűnik, napjaink slágertémája lesz a DRM, azaz a másolásvédelem. Sajnos leginkább botrányok övezik útját, egyelőre egyetlen kiadó sem találta még meg az igazi megoldást a kalózok ellen, a legtöbb DRM épp a becsületes vásárlókkal szúr ki, az ő életüket keseríti meg, és hangolja a kiadó ellen, sőt fordítja az illegális megoldások felé, azaz épp ellenkező hatást ér el, mint az eredeti szándék volt.

A legújabb áldozat tehát az NBA 2K9, melynél a kiadó Take-Two a Valve brigádjával állapodott meg: a játékhoz telepíteni kell a Steamet, majd installálás után ezen keresztül kell regisztrálnunk a portékát. A dolog egyszerűen és fájdalommentesen hangzik – azt az apróságot leszámítva, hogy az ehhez szükséges kulcs hiányzott a dobozokból, legalábbis az USA területén... A játék hivatalos fórumán elkeseredett, felháborodott, anyázó hozzászólások tömkelegét lehet olvasni (immár 24 oldalasra hízott a topik), ráadásul se egy admin nem válaszolt sokáig, sőt a beírók szerint a vevőszolgálat sem vette fel a telefont – aminek az egyik következménye az lett, hogy a nép a tört verziók indítófájlját kezdte ajánlgatni, sőt küldözgetni egymásnak.

A hivatalos weboldal némi késéssel reagált a problémára, 24 órán belül megoldást ígérve egy automatikus patch formájában, és egyben elnézést kérve. A legfrissebb hírek szerint ez meg is történt.

Újabb tanulság tehát az iparnak, amelyből remélem, tanulnak végre: alaposan oda kell figyelni, át kell gondolni az ilyen lépéseket, mert mint fent említettem, épp azt a „melléküzemágat” segítik ezzel, amely ellen az egész irányul...